Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google dobrze zamknął rok, ale giełda zareagowała negatywnie

W 2018 roku obroty Alphabet wyniosły 136,82 mld dol. (fot. pixabay.com)

Alphabet, właściciel grupy internetowej Google, zaprezentował bardzo dobre wyniki finansowe za ostatni kwartał i cały ubiegły rok, ale po ich ogłoszeniu kurs akcji firmy spadł.

W czwartym kwartale ub.r. amerykański koncern zarobił 39,28 mld dol. (wobec 32,32 mld dol. rok wcześniej). Wpływy z tytułu sprzedaży reklam wyniosły w tym okresie 32,6 mld dol. Alphabet wygenerował zysk w kwocie 8,95 mld dol., podczas gdy w ostatnim kwartale 2017 roku zanotował stratę w wysokości 3,02 mld dol.

Komentatorzy cytowani przez media branżowe zwracają uwagę, że mimo bardzo dobrych wyników wzrosły istotne elementy kosztowe, m.in. związane z opłatami za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki na zewnętrznych platformach (z 6,45 mld dol. w 2017 roku do 7,44 mld dol. w ub.r.).

W całym ub.r. obroty Alphabet wyniosły 136,82 mld dol. (wobec 110,86 mld dol. w 2017 roku). Firma wygenerowała zysk netto na poziomie 30,74 mld dol. (wzrost z 12,66 mld dol. rok wcześniej).

W reakcji na wyniki kurs akcji spółki obniżył się w notowaniach posesyjnych nawet o 3 proc.

(LL, 06.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify w końcu na siebie zarabia, ma ponad 200 mln użytkowników

Ze Spotify korzysta już ponad 200 mln użytkowników (fot. Heidi Sandstrom/Unsplash)

Serwis streamingowy Spotify zamknął czwarty kwartał ub.r. z przychodami w wysokości 1,49 mld euro (wzrost o 30 proc. rok do roku) i z zyskiem 94 mln euro (rok wcześniej zanotował stratę 87 mln euro). Serwis zapowiada dalsze inwestycje w podcasty.

Na 1,49 mld euro przychodów składają się wpływy od użytkowników korzystających z abonamentu premium – 1,32 mld euro oraz z reklam – 175 mln euro.

Z platformy korzysta 207 mln użytkowników, z czego 96 mln stanowią użytkownicy premium (wzrost o 36 proc. rok do roku). Największa liczba aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca pochodzi z Europy (36 proc.), na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna (30 proc.), a na trzecim Ameryka Łacińska (22 proc.). 40 proc. płatnych subskrypcji pochodzi z Europy.

Spółka przewiduje, że bieżący rok zamknie z 6,8 mld euro przychodu i zyskiem na poziomie 200-360 mln euro. Liczba użytkowników ma sięgnąć 265 mln, z czego 127 mln stanowić będą osoby z subskrypcją premium.

Firma zamierza również w tym roku zainwestować w rozwój podcastów na platformie 400-500 mln dolarów.

(PD, 07.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.