Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 01, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Do internetu wchodzi więcej użytkowników smartfonów niż komputerów

Po internecie serfuje 3,6 mln użytkowników tabletów (fot. Pixabay.com)

W grudniu 2018 roku więcej użytkowników korzystało z internetu na smartfonach i tabletach niż za pośrednictwem komputerów – wynika z badania Gemius/PBI.

W grudniu ub.r. użytkowników korzystających z internetu na komputerach było 23 mln – o 0,9 mln mniej niż w grudniu 2017 roku. Z kolei z internetu na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) korzystało w grudniu ub.r. 23,5 mln użytkowników – o 1,8 mln więcej niż w 2017 roku. Zdecydowana większość internautów przeglądała sieć na smartfonach - 23,1 mln (rok wcześniej było ich 21,2 mln).

Z 15,3 proc. w maju 2016 roku do 18,5 proc. w grudniu ub.r. wzrósł odsetek internautów w wieku powyżej 55 lat (5,2 mln osób spośród 28 mln wszystkich badanych internautów w wieku 7-75 lat).

(PD, 01.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 04, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amazon podwoił wpływy reklamowe

Rok do roku przychody reklamowe Amazona wzrosły o 120 proc. (fot. Christian Wiediger/Unsplash)

Koncern internetowy Amazon w 2018 roku osiągnął przychody z tytułu sprzedaży reklam w wysokości 10,11 mld dol.

Jest to najlepszy wynik w tym zakresie w historii amerykańskiej firmy. Rok do roku przychody reklamowe Amazona wzrosły o 120 proc. Globalne obroty firmy, której najważniejszą częścią działalności pozostaje e-commerce, w ub.r. osiągnęły poziom 232,9 mld dol. (wzrost w stosunku do 2017 roku o 31 proc.).

Mimo rekordowego wzrostu w wyścigu o reklamowe dolary Amazon nadal mocno odstaje od swoich głównych konkurentów: Google i Facebooka. Pierwsza z tych firm zarobiła w ub.r. na reklamach ponad 135 mld dol. (prognoza serwisu AdAge), a druga - ponad 55 mld dol.

Ostatnio Amazon uruchomił darmowy serwis streamingowy z reklamami. 

A tak koncern reklamował się podczas ostatniego Super Bowl:

(LL, 04.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.