Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 31, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cztery domy mediowe walczą o budżet Grupy Lotos

W kampaniach Lotosu występował Robert Kubica (screen Youtube/ Grupa Lotos)

Grupa Lotos wybiera dom mediowy do kompleksowej obsługi.

Postępowanie jest zamknięte, zapytanie ofertowe otrzymały cztery domy mediowe. Ich nazw Grupa Lotos nie ujawnia.

Planowaniem i zakupem mediów dla Grupy Lotos zajmuje się obecnie dom mediowy Carat Polska.

Grupa Lotos wybiera równocześnie agencję full service do dwuletniej obsługi koncernu.

W kampaniach Lotosu występował Robert Kubica:

(AMS, 31.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 31, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mniej niedziel handlowych, większe wydatki na reklamę

Lidl Polska, największy reklamodawca w sektorze handlowym, prowadził m.in. kampanię „Więcej na radość z życia" (fot. materiały prasowe)

W 2018 roku firmy z sektora handlowego wydały na promocję w mediach 6,325 mld zł, czyli o 15,7 proc. więcej niż w 2017 roku – wynika z danych cennikowych netto Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów).

Najchętniej kupowano reklamy w radiu. Na promocję w tym medium firmy handlowe przeznaczyły cennikowo 2,677 mld zł, co oznacza wzrost o 18,7 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Z kolei wydatki na reklamę w telewizji wyniosły 2,359 mld zł (wzrost o 12 proc.).

W pozostałych mediach handlowcy również zwiększyli wydatki na promocję. Na reklamę w magazynach przeznaczono cennikowo 497,9 mln zł (wzrost o 28,5 proc.), w gazetach – 284,9 mln zł (wzrost o 7,4 proc.). Na nośniki reklamy zewnętrznej wydano 394,8 mln zł (wzrost o 12,3 proc.). Na indoor wydano 20,1 mln zł (wzrost o 16,4 proc.), a na kino 91 mln zł (wzrost o 8,8 proc.).

Najwięcej na reklamę w sektorze handlowym wydał w 2018 roku Lidl – 745,9 mln zł (wzrost o 18,9 proc.). Firma Terg wydała 529,6 mln zł (wzrost o 15,4 proc.). Dalej były: Euro-Net Warszawa – 507,4 mln zł (wzrost o 36,6 proc.), Metro Group – 414,4 mln zł (wzrost o 4,8 proc.), Jeronimo Martins Polska – 369,1 mln zł (wzrost o 20,1 proc.).

W marcu 2018 roku po raz pierwszy wprowadzono niedziele bez handlu (handel był dozwolony wyłącznie w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca). W związku z tym firmy handlowe zachęcały do robienia zakupów w inne dni tygodnia, a także do robienia zakupów przez internet.

(IKO, 31.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.