Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 23, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Komisja Europejska nałoży wysoką karę na Google

Przeciw amerykańskiemu gigantowi toczą się w Brukseli również inne postępowania (fot. archiwum)

Komisja Europejska zamknie wkrótce kolejne postępowanie w związku z praktykami antykonkurencyjnymi Google i nałoży wysoką karę za jego serwis reklamowy AdSense. Według Bloomberga kara będzie równie wysoka jak w 2018 roku, kiedy firma zapłaciła 4,34 mld euro za nadużywanie pozycji dominującej na rynku komórkowym.

Google współpracuje z KE i wprowadził już pewne zmiany w serwisie AdSense.

Dziennik „Le Parisien” przypomina, że przeciw amerykańskiemu gigantowi toczą się w Brukseli również inne śledztwa, mimo protestów prezydenta Donalda Trumpa, który krytykował UE za kary nakładane na „wspaniałą amerykańską grupę”.

W 2017 roku, za faworyzowanie w Europie własnego serwisu Google Shopping, firma zapłaciła 2,42 mld euro kary.

(MC, 23.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 25, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apple zwiększył wydatki na lobbing za prezydentury Trumpa

W ostatnim roku rządów Baracka Obamy Apple wydał na lobbing 4,6 mln dol. (fot. Medhat Dawoud/ Unsplash)

Według raportu Izby Reprezentantów Apple w 2018 roku zainwestował 6,6 mln dol. w lobbowanie administracji prezydenta Donalda Trumpa, a rok wcześniej było to 7,1 mln dol. 

Firma znacznie zwiększyła wydatki na pozyskanie przychylności władz za prezydentury Trumpa. W ostatnim roku rządów Baracka Obamy Apple wydał na lobbing 4,6 mln dol.

Z kolei Facebook w roku ubiegłym wydał na te cele 13 mln dol., Amazon – 14,2 mln dol., a Google – by wpłynąć na stanowisko Kongresu – 21 mln dol.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MC, 25.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.