Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 22, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Francja nakłada 50 mln euro kary na Google

Komisja uznała, że Google łamie przepisy RODO dotyczące m.in. wymaganej zgody klienta na pozyskanie jego danych (fot. Pixabay.com)

Francuski regulator nałożył w poniedziałek 50 mln euro kary na Google za złamanie przepisów RODO. 

Commission nationale de l'informatique et des libertés (CNIL), francuska komisja odpowiedzialna za bezpieczeństwo danych w sieci, nałożyła pierwszą karę za złamanie rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

CNIL uznała, że Google łamie przepisy RODO dotyczące m.in. wymaganej zgody klienta na pozyskanie jego danych. Według komisji nowi użytkownicy systemu Android muszą podać swe dane, by w pełni korzystać z usług Google, a informacja dotycząca wykorzystania tych danych jest niejasna i trudno dostępna. CNIL orzekła, że aktywacja urządzenia działającego w Androidzie nie może być połączona z koniecznością założenia konta w serwisach Google.

Francuski regulator uznał, że może prowadzić dochodzenie w sprawie Google, ponieważ decyzje dotyczące danych zapadają w amerykańskiej siedzibie głównej firmy w Mountain View, a nie w jej europejskiej centrali w Irlandii. Gdyby CNIL nie poczyniła tego założenia, to właściwą jurysdykcją dla europejskiej części firmy byłby Dublin.

Pozew w tej sprawie w maju 2018 roku złożyły dwie organizacje non profit: None Of Your Business (NOYB) i La Quadrature du Net; wniosek pierwszej z nich dotyczy również Facebooka.

(MC, 22.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 23, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Komisja Europejska nałoży wysoką karę na Google

Przeciw amerykańskiemu gigantowi toczą się w Brukseli również inne postępowania (fot. archiwum)

Komisja Europejska zamknie wkrótce kolejne postępowanie w związku z praktykami antykonkurencyjnymi Google i nałoży wysoką karę za jego serwis reklamowy AdSense. Według Bloomberga kara będzie równie wysoka jak w 2018 roku, kiedy firma zapłaciła 4,34 mld euro za nadużywanie pozycji dominującej na rynku komórkowym.

Google współpracuje z KE i wprowadził już pewne zmiany w serwisie AdSense.

Dziennik „Le Parisien” przypomina, że przeciw amerykańskiemu gigantowi toczą się w Brukseli również inne śledztwa, mimo protestów prezydenta Donalda Trumpa, który krytykował UE za kary nakładane na „wspaniałą amerykańską grupę”.

W 2017 roku, za faworyzowanie w Europie własnego serwisu Google Shopping, firma zapłaciła 2,42 mld euro kary.

(MC, 23.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.