Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy ostrożni po spotkaniu z Ruchem w sprawie spłaty długów

W pomoc na rzecz Ruchu miały zaangażować się państwowe spółki: PKN Orlen i Poczta Polska. Nie podają jednak konkretów (fot. materiały prasowe)

Przedstawiciele Izby Wydawców Prasy spotkali się z zarządem Ruchu i Alior Banku. Prezes dystrybutora zapewnił wydawców, że rozmowy z potencjalnymi inwestorami trwają, a do czasu ich zakończenia Ruch nie upadnie. Wydawcy do tych deklaracji podchodzą ostrożnie.

Ruch ma wielomilionowe zadłużenie wobec wydawców prasy. Spółka jest w restrukturyzacji, od połowy grudnia ma nowy zarząd z Miłoszem Szulcem na czele. Na czwartkowym spotkaniu z wydawcami prezes Ruchu przekazał im plan działań na kolejne miesiące. Zapewnił, że do końca stycznia przedstawi nadzorcy sądowemu (jest nim firma Zimmerman Filipiak Restrukturyzacje) pełny plan restrukturyzacji spółki. Powiedział też, że rozmowy z potencjalnymi inwestorami trwają. Przekonywał, że do ich sfinalizowania potrzeba "kilku miesięcy" i zapewnił, że do tego czasu płynność finansowa Ruchu będzie utrzymana.

Wydawcy podchodzą do tych deklaracji ostrożnie. – Wykazujemy pewne zadowolenie, że po wielu miesiącach ciszy coś się dzieje, ale to nie jest tak, że jesteśmy uspokojeni i przekonani, że to się uda. Wszystko może się zmienić, na razie czekamy na plan restrukturyzacyjny i nie tracimy nadziei, że przynajmniej część długów uda się odzyskać – mówi "Presserwisowi" Marek Frąckowiak, dyrektor generalny IWP.

W ratowanie Ruchu miały zaangażować się PKN Orlen i Poczta Polska. Obie spółki na razie nie podają żadnych konkretów. – Przygotowujemy się do procesu due dilligence (szczegółowa analiza kondycji spółki – red.). Być może więcej będziemy mogli powiedzieć, kiedy ten proces już się rozpocznie – mówi nam Joanna Zakrzewska, rzeczniczka prasowa Orlenu. Równie oszczędnie o możliwym zaangażowaniu informuje Poczta Polska. W oświadczeniu przesłanym "Presserwisowi" podała, że określi swój udział "po przeprowadzeniu analiz zdolności logistycznych Ruchu".

(KW, 21.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 30 stowarzyszeń dziennikarskich protestuje przeciw agresji "żółtych kamizelek"

„Uniemożliwianie dziennikarzom wykonywania ich pracy to zagrożenie dla demokracji” - piszą autorzy listu (screen Twitter.com/RSF_inter)

34 francuskie stowarzyszenia dziennikarskie, liczne redakcje i organizacja Reporterzy bez Granic (RSF) podpisały list protestacyjny przeciw agresywnym zachowaniom członków ruchu „żółtych kamizelek” wobec dziennikarzy. Kilka dni wcześniej petycję w tej sprawie wystosowała sama organizacja RSF. 

Mimo rozpoczęcia szerokich konsultacji społecznych we Francji, które mają skanalizować gniew „żółtych kamizelek” i przekuć go na inicjatywy polityczne, dziennikarze nadal są atakowani przez uczestników protestów.

Sygnatariusze listu piszą, iż „niedopuszczalne jest, że dziennikarze muszą mieć teraz agentów ochrony, by mogli wrócić cali i zdrowi do redakcji”. „Uniemożliwianie dziennikarzom wykonywania ich pracy (…), to po prostu zagrożenie dla demokracji” – głosi petycja opublikowana na stronach organizacji dziennikarskich i blisko 30 mediów.

Podczas ostatnich manifestacji jednej z dziennikarek grożono gwałtem; dziennikarzy nazywano – tak jak poprzednio – „kolaborantami”, pojawiły się też okrzyki „syjoniści!” i wezwania, by radio i telewizja „zamknęły mordy!”. „Dziennikarze są obrażani, atakowani fizycznie, czasem ranieni przez manifestantów a nawet policję. Gazetom grozi się, że zablokowana będzie ich dystrybucja, a w mediach społecznościowych ataki na dziennikarzy są niezliczone” – głosi petycja pod tytułem „Prasa nie może być kozłem ofiarnym”, cytowana przez „Le Figaro”.

W Paryżu odbyła się manifestacja dziennikarzy przeciw agresji "żółtych kamizelek".

(MC, 21.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.