Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa strategia reklamowa Amazona

Amazon to najbardziej wartościowa firma giełdowa świata (fot. Christian Wiediger/Unsplash)

Amazon wdraża nową strategię reklamową, polegającą na wysyłaniu darmowych próbek produktów do klientów, którzy będą wybierani na podstawie informacji o ich przyzwyczajeniach i preferencjach – poinformował serwis Axios.

Za wysyłanie próbek zapłacą partnerzy Amazona, a reklamowe prezenty trafią do odbiorców, o których Amazon wie, że będą nimi zainteresowani.

Jak komentuje Axios, strategia Amazona obliczona jest na zdobycie przewagi w tym obszarze, w którym najwięksi rywale jak Google czy Facebook nie są w stanie konkurować. Axios zauważa, że takie rozwiązanie to połączenie starej metody marketingowej opartej na darmowych próbkach z wykorzystaniem "uczącego się software'u" (machine learning) do analizy danych na temat klientów.

(MC, 11.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook kasuje 16 stron za niedozwolone budowanie zasięgów

16 serwisów budowało zasięg poprzez złamanie wewnętrznego regulaminu Facebooka (fot. Pixabay.com)

Facebook poinformował o usunięciu 16 stron, które budowały bazę użytkowników poprzez naruszenie wewnętrznego regulaminu serwisu. Zamknięto także konta ich administratorów.

Z powodu naruszenia wewnętrznych zasad Facebooka usunięto strony: Ruch Wolności, Drużyna Narodowa, Kocham Polskę, Historia w obrazkach, Zakazana Prawda, Ruch Wolności Prawilni, Beka Hubert, Kocham ten kraj, Kot Kaczora, Historia którą warto znać, Dziennik Narodowy, Kocham Cię, POOM, Lot za Grosz, Pilne 24, Szacunek dla tych co oddali życie za wolną Polskę.

Śledztwo prowadzone przez Facebook trwało kilka miesięcy. Serwis podkreśla w komunikacie, że decyzja o usunięciu stron jest konsekwencją zachowania ich twórców, a nie publikowanych przez nich treści.

Mechanizm opierał się na stworzeniu sieci odrębnych stron skupionych na popularnych apolitycznych tematach, które przyciągały tysiące użytkowników, np. nieoficjalne strony dla fanów popularnych klubów piłkarskich, samochodów sportowych czy strony z memami. Następnie strony te wielokrotnie zmieniały nazwy, a na końcu zostały połączone z ukierunkowanymi politycznie stronami. „Tego rodzaju zachowania nie są dozwolone na Facebooku, ponieważ nie chcemy, aby odbiorcy byli wprowadzani w błąd poprzez zmiany nazw i połączenia stron, które w istotny sposób zmieniają ich temat. W jasny sposób tłumaczymy to w naszym regulaminie” - napisano w komunikacie.

(PD, 14.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.