Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Inicjatywa Polska wystosowała petycję do resortu kultury ws. "Dwutygodnika"

Decyzję o zamknięciu "Dwutygodnika" skrytykowali ludzie kultury (screen Dwutygodnik.com)

Stowarzyszenie Inicjatywa Polska Barbary Nowackiej złożyło w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego petycję w sprawie dalszego finansowania i wydawania internetowego magazynu Dwutygodnik.com.

Pod koniec grudnia informowaliśmy, że Dariusz Wieromiejczyk, dyrektor Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego (FINA) podjął decyzję o zamknięciu magazynu. Powodem ma być zmiana profilu FINA. Decyzję skrytykowali ludzie kultury, zaś redaktor naczelna Zofia Król mówiła, że trwają rozmowy z instytucjami publicznymi na temat kontynuacji działalności magazynu.

Stowarzyszenie Inicjatywa Polska wystosowało petycję skierowaną do szefa resortu kultury Piotra Glińskiego, któremu podlega FINA. Autorzy twierdzą, że nie ma żadnych podstaw merytorycznych do wstrzymania finansowania „Dwutygodnika” i apelują o dalsze wydawanie magazynu. Pod petycją podpisało się ponad 3 tys. osób.

Dyrektor centrum informacyjnego MKiDN Anna Pawłowska-Pojawa informuje, że decyzja o zamknięciu magazynu zapadła kilka miesięcy temu. – Wynikała m.in. z faktu, że podczas procesu łączenia instytucji (dawne NINA i FN) przeprowadzono również przegląd zadań realizowanych przez te instytucje i nie znaleziono żadnego merytorycznego uzasadnienia, aby instytucja powołana do zajmowania się sprawami filmu i produkcji audiowizualnej wydawała 0,5 mln zł na wydawanie niszowego magazynu internetowego – podkreśla.

Dodaje, że w ramach programu "Czasopisma" dofinansowanie resortowe otrzymuje 99 tytułów prasowych. W sumie w ub.r. wyniosło ono 4,26 mln zł. – Budżet Dwutygodnika, który wynosił około 500 000 złotych rocznie, to ponad 10 procent budżetu na wszystkie czasopisma finansowane przez MKiDN. Zespół "Dwutygodnika" mógł aplikować o finansowanie w konkursie w ramach Programu Ministra – twierdzi Pawłowska-Pojawa.

- Nie ubiegalismy się o finansowanie w konkursie. Jesteśmy projektem FINA, nie istniejemy jako osobny byt prawny. To FINA nas finansowała i nie było możliwości składania w żadnym konkursie - podkreśla Zofia Król, redaktor naczelna „Dwutygodnika”.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PD, 08.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet przekazał pieniądze z Grand Press Digital dla Fundacji Reporterów

Celem Fundacji Reporterów jest m.in. wspieranie dziennikarzy z Europy Środkowej i Wschodniej (screen Twitter.com/ FReporterow)

Onet, laureat Grand Press Digital 2018, postanowił przekazać pieniądze z nagrody specjalnej dla Fundacji Reporterów. Organizacja zapowiada, że środki przeznaczy na granty dla dziennikarzy.

Redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk zapewnia, że była to decyzja całej redakcji. – Chcieliśmy przekazać pieniądze na wspieranie dziennikarzy tam, gdzie oni tego najbardziej potrzebują. Znamy Fundację Reporterów i ludzi, którzy ją prowadzą. Wiemy, że robią fajne rzeczy i to będą dobrze wydane pieniądze – mówi "Presserwisowi".

– Dla nas to bardzo miły gest. Nikt nam do tej pory w ten sposób nie pomógł. Dlatego pieniądze nie będą wspierać samej organizacji, ale zostaną przekazane tym ludziom, którzy ich naprawdę potrzebują – zapowiada dziennikarz Wojciech Cieśla, jeden z członków fundacji. Organizacja planuje zorganizować konkurs grantowy na najciekawsze dziennikarskie historie śledcze (i nie tylko) dotyczące krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Według wstępnych planów, konkurs ruszy w lutym.

Fundacja Reporterów działa od 2010 roku. Jej głównym celem jest wspieranie dziennikarzy z Europy Środkowej i Wschodniej, zwłaszcza z Ukrainy.

Grand Press Digital to nagroda specjalna, która trafia do dziennikarzy, redakcji lub twórców projektu, który wyróżnia się innowacyjnym podejściem w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii. Jej partnerem jest Facebook. W 2018 roku nagroda – czek na 10 tys. zł – trafiła do Onetu. Nominowane były też: Polska Press Grupa, Sport.pl oraz Weszło.

(KW, 08.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.