Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Bierzyński na żywca" debiutuje w Wirtualnej Polsce

Wcześniej program "Bierzyński na żywca" był emitowany w Newsweek.pl (fot. materiały prasowe WP)

We wtorek w portalu Wirtualna Polska debiutuje autorski program Jakuba Bierzyńskiego pt. "Bierzyński na żywca". Program dostępny będzie na stronie głównej WP.pl, w serwisie WP Opinie i w mediach społecznościowych. Władze portalu nie widzą problemu w tym, że Bierzyński jest doradcą polityka.

Program Bierzyńskiego będzie emitowany we wtorki o godzinie 12. Zapraszani przez prowadzącego goście (politycy, ludzie kultury, aktywiści) będą komentować bieżące wydarzenia. W premierowym odcinku wystąpi poseł Michał Kamiński. W programie mają pojawiać się też widzowie. Sam Bierzyński w komunikacie prasowym zapowiada, że interakcja widzów z gościem będzie kluczowym elementem programu.

Jakub Bierzyński jest prezesem domu mediowego OMD i jednym z założycieli agencji badań rynkowych SMG/KRC Poland (dziś Kantar Millward Brown).

Wcześniej program "Bierzyński na żywca" był emitowany w Newsweek.pl. Został zdjęty po tym, jak Bierzyński poinformował, że doradza Robertowi Biedroniowi, byłemu prezydentowi Słupska. 

Tomaszowi Machale, wiceprezesowi ds. produktu wydawniczego Wirtualnej Polski, nie przeszkadza, że Bierzyński jest doradcą polityka. Przypomina, że program w WP ("Gabinet cieni") ma też Adam Hofman, były polityk Prawa i Sprawiedliwości. – Jeśli zatem mamy program publicystyczny osoby, która całkiem niedawno była jednym z najbliższych współpracowników czołowego polityka prawicy, to być może dobrą przeciwwagą będzie program osoby doradzającej politykowi lewicy – komentuje Machała.

O tym, że Jakub Bierzyński dostanie program w WP, nieoficjalnie informowaliśmy w "Presserwisie" już w październiku.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KW, 08.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Inicjatywa Polska wystosowała petycję do resortu kultury ws. "Dwutygodnika"

Decyzję o zamknięciu "Dwutygodnika" skrytykowali ludzie kultury (screen Dwutygodnik.com)

Stowarzyszenie Inicjatywa Polska Barbary Nowackiej złożyło w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego petycję w sprawie dalszego finansowania i wydawania internetowego magazynu Dwutygodnik.com.

Pod koniec grudnia informowaliśmy, że Dariusz Wieromiejczyk, dyrektor Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego (FINA) podjął decyzję o zamknięciu magazynu. Powodem ma być zmiana profilu FINA. Decyzję skrytykowali ludzie kultury, zaś redaktor naczelna Zofia Król mówiła, że trwają rozmowy z instytucjami publicznymi na temat kontynuacji działalności magazynu.

Stowarzyszenie Inicjatywa Polska wystosowało petycję skierowaną do szefa resortu kultury Piotra Glińskiego, któremu podlega FINA. Autorzy twierdzą, że nie ma żadnych podstaw merytorycznych do wstrzymania finansowania „Dwutygodnika” i apelują o dalsze wydawanie magazynu. Pod petycją podpisało się ponad 3 tys. osób.

Dyrektor centrum informacyjnego MKiDN Anna Pawłowska-Pojawa informuje, że decyzja o zamknięciu magazynu zapadła kilka miesięcy temu. – Wynikała m.in. z faktu, że podczas procesu łączenia instytucji (dawne NINA i FN) przeprowadzono również przegląd zadań realizowanych przez te instytucje i nie znaleziono żadnego merytorycznego uzasadnienia, aby instytucja powołana do zajmowania się sprawami filmu i produkcji audiowizualnej wydawała 0,5 mln zł na wydawanie niszowego magazynu internetowego – podkreśla.

Dodaje, że w ramach programu "Czasopisma" dofinansowanie resortowe otrzymuje 99 tytułów prasowych. W sumie w ub.r. wyniosło ono 4,26 mln zł. – Budżet Dwutygodnika, który wynosił około 500 000 złotych rocznie, to ponad 10 procent budżetu na wszystkie czasopisma finansowane przez MKiDN. Zespół "Dwutygodnika" mógł aplikować o finansowanie w konkursie w ramach Programu Ministra – twierdzi Pawłowska-Pojawa.

- Nie ubiegalismy się o finansowanie w konkursie. Jesteśmy projektem FINA, nie istniejemy jako osobny byt prawny. To FINA nas finansowała i nie było możliwości składania w żadnym konkursie - podkreśla Zofia Król, redaktor naczelna „Dwutygodnika”.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PD, 08.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.