Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 04, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Czesław Mozil ponownie w reklamach Netii

Czesław Mozil reklamuje "świetlną wyprzedaż" (fot. materiały prasowe)

Netia rozpoczęła kampanię reklamową promującą „świetlną wyprzedaż”. Bierze w niej udział muzyk Czesław Mozil.

Na kampanię składają się 30-sekundowe spoty radiowe z udziałem Czesława Mozila, emitowane m.in. w RMF FM, Radiu Zet, radiu Eska. Zaplanowano też reklamy na blisko 1 tys. billboardów i działania performace marketingu w internecie. Kampania potrwa do połowy lutego. Od strony kreatywnej kampanię przygotowała agencja Scholtz & Friends, media zakupiły Mediacom i Vizeum.

Udział Czesława Mozila w kampanii Netii jest kolejną odsłoną nowego formatu reklamowego, opracowanego i realizowanego od września 2018 roku przez agencję Scholz & Friends, która w lipcu 2018 roku wygrała przetarg na obsługę tego klienta.

(AMS, 04.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Panorama Reklamy 2018": Publicis Poland i Starcom z tytułem Sukces Roku

"Panorama Reklamy" to obszerna analiza rynku reklamowego w 2018 roku, opis kondycji domów mediowych i agencji reklamowych

Starcom w kategorii Domy mediowe i Publicis Poland w kategorii Agencje reklamowe zostały wyróżnione tytułem Sukces Roku w dorocznym raporcie "Panorama Reklamy". Ukazał się on jako specjalna sekcja najnowszego numeru "Press".

Publicis Poland, mimo utraty budżetu reklamowego Orange Polska (przesuniętego w ramach Grupy Publicis), prognozuje wzrost ubiegłorocznych przychodów netto o 12 proc. w stosunku do tych uzyskanych w 2017 roku.

Starcom po utracie wieloletniego klienta, operatora komórkowego T-Mobile Polska, jeszcze pod koniec 2017 roku zdobył dwa znaczące budżety: Grupy Żywiec i L’Oréal Polska & Baltics. Spółka prognozuje, że jej przychody wzrosły w ub.r. o 20 proc. wobec 2017 roku. 

W grupie agencji reklamowych pozostałe wyróżnione firmy to: BBDO Warszawa, nagrodzona tytułem Wynik roku – mimo dużych inwestycji w zespół, BBDO prognozuje na koniec ub.r. aż 60-procentowy wzrost przychodów w stosunku do wyników z 2017 roku. Według danych z KRS agencja w 2017 roku wypracowała niemal 8 mln zł zysku netto.

Havas Warsaw otrzymała tytuł Zaufania roku – agencja poświęciła ostatnie trzy lata na odbudowę swojej rynkowej pozycji, miniony rok był czasem zbierania owoców tej pracy. Lista jej klientów znacznie się powiększyła, a żaden klient nie zrezygnował z jej usług.

Tytuł Debiut roku trafił do Brand New Galaxy – zaledwie po roku działalności BNG prognozuje na koniec 2018 roku 28 mln zł przychodu. Brand New Galaxy jest agencją lokalną, ale w jej pokaźnym portfolio klientów są i tacy, dla których pracuje globalnie (m.in. Coty i Bayer).

Grey Group została wyróżniona tytułem Efektywność roku – na coraz trudniejszym rynku agencja osiągnęła w ub.r. 20-procentowy wzrost biznesu, pozyskując klientów, m.in. PKN Orlen, Grupę Maspex Wadowice i Pepco (regionalnie). Jej prognozowane na koniec 2018 roku obroty są wyższe o 10 proc. od tych uzyskanych w 2017 roku, a przychody w 2018 roku wyniosły 73 mln zł. 

GoldenSubmarine została nagrodzona tytułem Skuteczność roku – dynamika przychodów tej lokalnej agencji od kilku lat jest na dwucyfrowym poziomie, w 2018 roku wyniosła 20 proc. I to mimo inwestycji w zespół i nowe kompetencje.

Wyróżnione w "Panoramie Reklamy" domy mediowe to: OMD, nagrodzony tytułem Efektywność roku – domy mediowe OMD Optimum Media i OMD Macroscope, które działają w ramach spółki OMD, zdobyły dziewięciu nowych klientów. OMD szacuje, że dzięki temu przychody spółki wzrosły w ub.r. o 7 proc. wobec tych wypracowanych w 2017 roku.

Tytuł Zaufanie roku trafił do Mediaplus – ten niewielki dom mediowy pozyskał do długoterminowej obsługi budżety firm: Allianz i Kasy Stefczyka oraz pięć nowych zleceń projektowych, nie tracąc żadnego klienta.

Media People otrzymał tytuł Debiut roku – dom mediowy pozyskał 11 nowych klientów, osiągając 130-procentowy wzrost przychodów.

"Panorama Reklamy" to doroczna, autorska ocena rynku reklamowego przeprowadzana przez redakcję magazynu "Press". Raport zawiera analizy dotyczące 88 firm firm – opisuje 60 agencji reklamowych i 28 domów mediowych pod względem ich kondycji i perspektyw rozwoju. Ma on pomóc klientom w wyborze agencji reklamowej i domu mediowego. Z kolei same agencje mogą sprawdzić, jak prezentują się na tle konkurencji. Każda z firm była poddana wszechstronnej analizie oceniającej jej kondycję i perspektywy, po czym została oceniona w skali od 1 do 5. Kryteria oceny obejmowały najważniejsze sfery aktywności firm komunikacji marketingowej: sukcesy kreacji, pozyskanie lub utratę klientów, zakres ich obsługi, inwestycje w zespół i usługi, wyniki finansowe, w tym, gdzie było to możliwe, dane z KRS. 

Najnowszy "Press" z "Panoramą Reklamy 2018" do nabycia w salonach prasowych, oraz w App Store i Google Play.

(AMS, 07.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo