Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Australijski regulator rynku chce urzędu ds. nadzoru nad Facebookiem i Google

(fot. Tim Bennett/Unsplash.com)

Australijski urząd do spraw konkurencji (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) w swoim raporcie rekomenduje powołanie urzędu nadzorującego działalność Facebooka i Google.

Jak informuje "Guardian", zadaniem nowo powstałego organu byłoby sprawdzanie, czy praktyki biznesowe obu gigantów internetowych są uczciwe. Urząd miałby szerokie uprawnienia i mógłby np. domagać się informacji na temat algorytmów, które decydują o tym, w jakim porządku ukazują się wyniki wyszukiwania. Mógłby także prowadzić dochodzenia dotyczące faworyzowania spółek zależnych i partnerów Facebooka i Google.

Pełny raport ACCC ukaże się w czerwcu 2019 roku.

(MC, 11.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apple zbuduje kampus w Teksasie za miliard dolarów

Apple planuje zainwestować 10 miliardów dolarów w nowe centra danych (fot. Medhat Dawoud/Unsplash)

Apple zainwestuje miliard dolarów w budowę kampusu w Austin w Teksasie. Jak podaje Reuters, obiekt zlokalizowany będzie w pobliżu już istniejących budynków firmy.

Amerykańska korporacja z siedzibą w Cupertino poinformowała także o planach zainwestowania kolejnych 10 miliardów dolarów w nowe centra danych w ramach pięcioletniej inwestycji, w których stworzonych zostanie 20 tysięcy miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.

Apple planuje także stworzenie siedzib w Seattle, San Diego i Culver City w Kalifornii, a w ciągu najbliższych trzech lat zapowiada rozszerzenie działalności w Pittsburghu, Nowym Jorku i Boulder w stanie Kolorado.

(JOG, 14.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.