Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Vectra nie przejmie Multimedia Polska

Akcjonariusze i zarząd Multimedia Polska odstąpili od planowanej transakcji (fot. Pinho/ Unsplash)

Operator kablowy Vectra nie przejmie konkurencyjnej sieci Multimedia Polska, której większościowi akcjonariusze i zarząd odstąpili od planowanej transakcji.

Firma Multimedia Polska w wydanym komunikacie poinformowała, że minął okres wyłączności dla Vectry na "ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji". "Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100% akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra – akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji" - podano.

- Nie komentujemy decyzji Multimediów - ucina rzecznik Vectry Krzysztof Stefaniak.

Wstępne porozumienie w sprawie sprzedaży Vectra i Multimedia Polska podpisały pod koniec sierpnia. Pod koniec września Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie w tej sprawie. UOKiK uznał, że istnieje ryzyko ograniczenia konkurencji.

"Mamy bardzo wyraźnego przeciwnika" - powiedział, wskazując UOKiK, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej Jerzy Straszewski podczas konferencji PIKE w Toruniu. "Nie można pozwolić, żeby regulator niszczył nam rynek. A niszczy" - ocenił Straszewski.

Wcześniej UOKiK miał zastrzeżenia do przejęcia Multimedia przez UPC i ostatecznie do tej transakcji również nie doszło.

Vectra na koniec 2017 roku miała 970,9 tys. abonentów, a Multimedia Polska – 752,7 tys.

(KOZ, 08.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SAR i IAA: to rynek, a nie KRRiT ma decydować o badaniu mediów

Nowe badanie mediów ma objąć telewizję, radio i internet (fot. Nikolay Tarashchenko/ Unsplash)

W przyszłym tygodniu ma zostać podpisany list intencyjny w sprawie stworzenia joint investment committee (JIC), który będzie odpowiadać za nowe badanie mediów. Zastrzeżenia do proponowanej treści listu mają Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.

We wtorek z inicjatywy SAR i IAA Polska obyło się spotkanie podsumowujące dotychczasowe prace ws. nowego badania mediów. W wydanym przez SAR i IAA Polska komunikacie podano, że jedyna kwestia, co do której stowarzyszenia porozumiały się do tej chwili z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, to mniejszościowy udział KRRiT w JIC.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedstawiła uczestnikom spotkania propozycję listu intencyjnego, który chce podpisać z rynkiem. Znalazło się w niej sformułowanie, że "JIC jako wspólna reprezentacja rynku zajmować się będzie w szczególności: stymulowaniem rozwoju badan mediów, opracowywaniem metodologii badań, wypracowywaniem modelu finansowania i kontroli badań mediów na rynku polskim".

- Kluczowym ustaleniem we wrześniu było stwierdzenie, że JIC, czyli reprezentacja rynku z udziałem KRRiT, będzie miał zagwarantowaną decyzyjność w kwestii ostatecznego kształtu badania, wyboru agencji badawczej, zakresu i sposobu kontroli realizacji badania - wyjaśnia Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. - Skoro mamy podpisać się pod tym listem, to chcemy, żeby powtórzyć w nim konkretne ustalenia, które już zostały poczynione - dodaje.

SAR i IAA Polska w komunikacie przypomniały, że w trakcie wrześniowych konsultacji KRRiT, IAA Polska i SAR zgodnie wyraziły wolę, żeby to rynek, a nie regulator lub spółka przez niego powołana decydował o tym, jak ostatecznie będzie wyglądało badanie. "Brak tego stwierdzenia w propozycji listu intencyjnego przedłożonej przez Telemetrię Polską sprawił, że podpisanie dokumentu odłożono na przyszły tydzień" - czytamy w komunikacie.

Przypomnijmy, że przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski w październiku przed sejmową komisją kultury mówił, że do realizacji nowych badań powołana zostanie spółka Telemetria Polska, a 100 proc. udziałów w niej ma mieć Skarb Państwa.

Nowe badanie mediów, zapowiedziane przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet.

(KOZ, 08.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo