Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Newzoo: globalny rynek gier w 2018 roku będzie wart prawie 135 mld dolarów

Szacunkowa wartość globalnego rynku gier w 2018 roku (fot. Sean Do/Unsplash.com)

Szacunkowa łączna wartość globalnego rynku gier komputerowych i wideo wyniesie w 2018 roku prawie 135 mld dolarów (wzrost o 10,9 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem), a w 2021 roku sięgnie 174 mld dolarów. Najwięcej zysków przyniosą gry wydane na urządzenia mobilne, tj. smartfony i tablety – wynika z danych firmy analitycznej Newzoo.

Newzoo szacuje, że segment gier mobilnych w 2018 roku będzie wart 63,2 mld dolarów (wzrost o 12,8 proc.) i stanowić będzie 47 proc. globalnego rynku gier. Z kolei wydatki w segmencie gier na komputery osobiste wyniosą 33,4 mld dolarów (wzrost o 3,2 proc.), a na konsole – 38,3 mln dolarów (wzrost o 15,2 proc.).

W raporcie firmy Newzoo zwrócono uwagę na zahamowanie wzrostu wydatków na gry, zwłaszcza mobilne, w pierwszej połowie tego roku. Jako jedną z przyczyn podano nowe regulacje prawne na największym rynku gier, w Chinach (wartość 34,4 mld dolarów). Pod koniec marca tamtejsze władze wstrzymały przyznawanie firmom specjalnego zezwolenia na wydawanie w ich kraju gier wideo.

(PD, 07.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W chińskiej telewizji wystąpili wygenerowani komputerowo prezenterzy

To pierwszy w historii przypadek, kiedy wiadomości zapowiada prezenter wygenerowany komputerowo (screen: Youtube.com/ChinaViewTV)

W chińskiej telewizji państwowej agencji informacyjnej Xinhua po raz pierwszy w historii wiadomości zapowiadali prezenterzy, których twarze i głosy zostały wygenerowane komputerowo. Do ich stworzenia posłużono się sylwetkami istniejących w rzeczywistości pracowników agencji.

DeepFake to technologia oparta na sztucznej inteligencji, która pozwala na wygenerowanie w materiale wideo twarzy oraz sylwetek dowolnych osób. W Polsce o tej technologii zrobiło się głośno, kiedy redakcja BuzzFeed News opublikowała film, na którym były prezydent USA Barack Obama obrażał obecnego prezydenta Donalda Trumpa. Okazało się, że postać Obamy została wykreowana za pomocą aplikacji FakeApp, a głosu użyczył mu komik Jordan Peele.

Nowy projekt chińskiej agencji Xinhua zakłada stworzenie za pomocą nowej technologii prezenterów, którzy będą bez przerwy prowadzić serwisy informacyjne w kilku językach. Sylwetki oraz głos postaciom użyczyli dwaj prawdziwi prezenterzy stacji. To, co mają mówić, zostaje najpierw zapisane w formie tekstu, a następnie jest przetwarzane przez syntezator mowy.

(PD, 08.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo