Dział: RADIO

Dodano: Październik 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KBR zainteresowany udziałem w pracach nad nowym badaniem mediów KRRiT

(fot. Jonathan Velasquez/Unsplash.com)

Komitet Badań Radiowych, zrzeszający największych nadawców komercyjnych, chce brać udział udział w pracach nad nowym badaniem mediów, które zapowiedziała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

KBR przekazał do KRRiT stanowisko ws. projektu Telemetria Polska w zakresie badań słuchalności stacji radiowych. "W perspektywie prac nad nowym projektem badawczym dotyczącym konsumpcji mediów, KBR wyraził gotowość wsparcia KRRiT w opracowaniu metodyki badawczej, mogącej stać się alternatywą dla badania Radio Track" - poinformował Komitet. KBR uważa, że "każde przyszłe badanie słuchalności radia powinno odpowiadać co najmniej na takie potrzeby rynku, jak obecny pomiar Radio Track". W stanowisku Komitetu dodano: "Zamiarem KBR jest także zainteresowanie KRRiT swoimi dotychczasowymi doświadczeniami nad wykorzystaniem pasywnych metod pomiaru słuchalności radia. Pomimo wielu zalet, metody te posiadają także swoje istotne ograniczenia, które stanowiły przedmiot zainteresowania i analiz KBR".

W dokumencie znalazły się także rekomendacje KBR ws. planowanych badań. Zdaniem KBR - gdyby przygotowane badanie miało funkcjonować na rynku reklamowym, także w obszarze pomiaru audytorium radia - konieczne jest m.in. objęcie badaniem wszystkich stacji (w tym lokalnych), możliwość analizowania słuchalność w miastach liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców, próba powinna być oparta o osoby, a nie gospodarstwa domowe, a wybrana technologia powinna mierzyć jednakowo wszystkie formaty stacji (także news&talk). Niezbędne jest także objęcie badaniem stacji internetowych i podcastów. 

Pierwsze wyniki nowego badania telewizji i radia KRRiT mają zostać opublikowane w pierwszej połowie 2019 roku. Panel ma liczyć 26 tys. respondentów. Badanie będzie jednoźródłowe.

Komitet Badań Radiowych tworzą Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Time.

(KOZ, 18.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.