Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wiadomości" TVP po raz kolejny krytykują Nielsena

Prezes TVP Jacek Kurski uważa, że wyniki oglądalności TVP są wyższe od wykazywanych przez Nielsena (fot. Simona Supino/"Press")

"Wiadomości" TVP zarzuciły firmie Nielsen, że utrudnia realizację audytu jej badania oglądalności, zleconego przez publicznego nadawcę. Nielsen odpowiada, że spółka Sadren nie zaakceptowała jeszcze zaproponowanych zasad audytu telemetrii. 

Pod koniec sierpnia TVP wybrała biuro audytorskie Sadren do przeprowadzenia kontroli w Nielsenie w zakresie "sprawdzenia prawidłowości i rzetelności wykonywania badania założycielskiego" i "struktury, rekrutacji, utrzymania, rotacji i funkcjonowania panelu". 

W piątek i w sobotę "Wiadomości" wyemitowały kolejne krytyczne materiały o Nielsenie. – Właśnie mija miesiąc, odkąd audytor wskazany przez TVP bezskutecznie próbuje rozpocząć prace. Nielsen piętrzy trudności, uniemożliwiając niezależną weryfikację pomiaru oglądalności – mówi w materiale Maciej Sawicki, reporter "Wiadomości". 

Nielsen odpowiada, że zarzuty telewizji są nieuprawnione. – Mogą wynikać z braku doświadczenia audytora. Ustaliliśmy na pierwszym spotkaniu, że wspólnie przyjmiemy i zaakceptujemy zasady przeprowadzenia audytu. To jeszcze się nie wydarzyło i nie możemy przejść do części operacyjnej audytu – mówi nam przedstawiciel Nielsena. I dodaje: – Właścicielem panelu jest cały rynek. Musimy mieć pełną gwarancję, że nie dojdzie do żadnego zakłócenia produkcji i transmisji danych dla naszych klientów. 

Jacek Kurski, odkąd w styczniu 2016 roku został prezesem TVP, krytykuje panel Nielsena, bo jego zdaniem wyniki oglądalności telewizji publicznej są wyższe od wykazywanych przez Nielsena. TVP, oprócz wyników Nielsena, posługuje się obecnie też pomiarem MOR (modelem oglądalności rzeczywistej). Wyniki opiera na danych z dekoderów firmy Netia.

(GDYJ, 01.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 9 mln widzów oglądało finał Mistrzostw Świata siatkarzy

Polacy wygrali z Brazylią w finale 3:0 (screen Sport.tvp.pl)

Średnio 9,36 mln widzów oglądało w kanałach Telewizji Polskiej i Telewizji Polsat finał Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn Brazylia - Polska.

Najwięcej widzów – 4,62 mln – spotkanie finałowe zakończonych w niedzielę mistrzostw przyciągnęło do TVP 1, co przełożyło się na 29,05 proc. udziału w rynku. W Polsat Sport mecz oglądało 1,51 mln widzów (10,16 proc. udziału), w TVP Sport – 1,48 mln (9,32 proc.), w Polsacie – 1,21 mln (8,14 proc.), a w Super Polsacie – 357,7 tys. (2,41 proc.). Telewizje transmitujące finał mistrzostw uzyskały łącznie 59,09 proc.

Mistrzostwa w TVP 1 oglądało średnio 2,23 mln widzów, w TVP 2 – 1,5 mln, w TVP Sport – 846,6 tys., w Polsat Sport – 578,2 tys., Super Polsacie – 403,4 tys., Polsat Sport Extra – 44,4 tys., a w Polsat Sport News – 17 tys.

Z reklam wokół spotkań w TVP nadawca ten uzyskał 16,91 mln zł, a Polsat z meczów na swoich antenach – 21,91 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Turniej odbył się w dniach 9-30 września w Bułgarii i we Włoszech. Telewizja Polska pokazywała mistrzostwa dzięki sublicencji udzielonej przez Telewizję Polsat. TVP nabyła też od Polsatu sublicencję do pokazywania meczów reprezentacji Polski w siatkówce mężczyzn i kobiet przez najbliższe trzy lata.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 02.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo