Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jest umowa w sprawie kolejnych edycji festiwalu w Opolu

Prezes TVP Jacek Kurski na konferencji prasowej z wiceprezydentem Opola Przemysławem Zychem (fot. Grzegorz Dyjak/ Press)

Telewizja Polska podpisała z miastem Opole umowę na organizację Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu na lata 2019-2021

- Podpisaliśmy trzyletnią umowę ramową na organizację festiwalu w Opolu. Telewizja Polska z sukcesem realizuje misję na polu kultury - powiedział prezes TVP Jacek Kurski na konferencji prasowej.

Przyszłoroczny festiwal ma odbyć się w dniach 7-9 czerwca z możliwością przedłużenia o jeden dzień.

ZOBACZ TEŻ:  Opole: Girls on Fire wygrywają, Kurski chwali wyniki, dziennikarze punktują

(GDYJ, 13.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

OKO.press: resort Gowina zapłacił Polsatowi za ukrytą promocję

OKO.press podaje, że w umowach z Polsatem precyzyjnie określono np. czas trwania relacji na żywo i szczegóły rozmów z ekspertami wskazanymi przez ministerstwo (fot. Flickr.com/MNiSW)

Według OKO.press Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ubiegłym roku zapłaciło Polsatowi ponad 270 tys. złotych za promocję działań resortu. Jak podaje portal, umowy ze stacją dotyczyły spotów, relacji na żywo, artykułów sponsorowanych oraz zapraszania przedstawicieli ministerstwa do Polsatu News. - To nie były rozmowy sponsorowane, na pewno nie pobieraliśmy opłat za rozmowy - zapewnia rzecznik Telewizji Polsat.

Jak podaje OKO.press, promocja dotyczyła sztandarowego projektu Jarosława Gowina, tzw. konstytucji dla nauki. Portal opisuje, że dotarł do dwóch umów, które MNiSW podpisało w 2017 roku z firmą Polsat Media Biuro Reklamy. Ich łączna wartość to 271 461 zł. 

OKO.press podaje, że w umowach precyzyjnie określono np. czas trwania relacji na żywo z Narodowego Kongresu Nauki oraz szczegóły rozmów z ekspertami wskazanymi przez ministerstwo. Portal zwraca uwagę, że z góry określano także tematy rozmowy. 

Ponadto, według OKO.press, umowa przewidywała publikację czterech artykułów sponsorowanych na stronie polsatnews.pl oraz przeprowadzenie trzech rozmów z ekspertami resortu w programie „Nowy dzień w Polsat News” - po uzgodnieniu „szczegółowej tematyki”.

OKO.press zaznacza, że artykuły na stronie internetowej nie zostały oznaczone jako materiały sponsorowane i przypomina, że sponsorowanie programów informacyjnych oraz publicystycznych o tematyce społeczno-politycznej stanowi naruszenie zapisów ustawy o radiofonii i telewizji.

"Presserwis" zapytał rzecznika Polsatu Tomasza Matwiejczuka, czy nadawca ma komercyjną ofertę dla zainteresowanych wystąpieniem w programach informacyjnych i publicystycznych Polsatu i czy można wykupić rozmowę. - Nie wszystko, co pisze OKO.press, jest prawdą objawioną. W Polsat News były to standardowe rozmowy dziennikarza z zaproszonym gościem - zapewnia Tomasz Matwiejczuk. Tłumaczy, że ministerstwo zakupiło czas antenowy na potrzeby emisji planszy graficznej w napisach końcowych tych audycji – relacji z Narodowego Kongresu Nauki.

- Rozmowy z ekspertem były przeprowadzane niezależnie od powyższego z uwagi na zainteresowanie społeczne tematyką Narodowego Kongresu Nauki. To nie były rozmowy sponsorowane, a uzgodnienie ogólnej tematyki rozmowy jest po prostu w dobrym tonie - przekonuje rzecznik Polsatu. (KOZ)

RAQ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo