Dział: PRZEGLąD MEDIóW

Dodano: Sierpień 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spółki z Grupy ZPR Media złożyły wniosek o ogłoszenie upadłości Ruchu

Ruch jest drugim kolporterem prasy w kraju (fot. materiały prasowe)

Spółki należące do Grupy ZPR Media, wydawcy m.in. „Super Expressu”, złożyły wniosek do sądu restrukturyzacyjnego o upadłość spółki Ruch SA, jednego z największych dystrybutorów prasy w Polse - informuje „Gazeta Wyborcza”. 

Ruch potwierdził informacje gazety, że taki wniosek został złożony, lecz nie podaje jego szczegółów, bo nie zostały one jeszcze formalnie przekazane spółce. 

Dystrybutor prasy zapewnia, że od kilkunastu tygodni rozmawia z wierzycielami, w tym m.in. z ZPR Media. Wraz z wydawcami miał skierować propozycje rozwiązania sprawy do Alior Banku, w którym ma kredyt oraz gwarancje chronione hipoteką na nieruchomościach spółki i zastawem na marce Ruch. Dlatego w odpowiedzi przesłanej do „GW” przedstawiciele spółki uważają wnioski złożone przez ZPR Media za „niezrozumiałe”, zaskakujące i „prawnie nieuzasadnione”. 

Ruch jest drugim kolporterem prasy w kraju. Udział firmy w rynku dystrybucji w 2017 roku wynosił blisko 30 proc. 

Jak informowaliśmy w czerwcu, zaległości z płatnościami Ruchu wobec części wydawców sięgają kilku miesięcy i w niektórych przypadkach wynoszą ponad 100 tys. zł. 

W lipcu pojawiły się informacje, że Ruch planuje sprzedać część lub całość segmentu detalicznego. 

Pisaliśmy też, że Agora ma problem z odzyskaniem od Ruchu 16,3 mln zł i ograniczyła dystrybucję swoich tytułów za pośrednictwem tej firmy.

(PAZ, 31.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRZEGLąD MEDIóW

Dodano: Wrzesień 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„GW”: prokurator stracił sprawę Gmyza i został przeniesiony

Cezary Gmyz (fot. Marcin Obara/Press)

Prokurator Piotr Skiba z Prokuratury Rejonowej Warszawa Śródmieście-Północ, który wszczął śledztwo w sprawie znieważenia pierwszej prezes Sądu Najwyższego przez Cezarego Gmyza, został przeniesiony do pracy w odległej podwarszawskiej jednostce oraz odebrano mu sprawę dziennikarza TVP - informuje „Gazeta Wyborcza”. 

Korespondent Telewizji Polskiej w Niemczech Cezary Gmyz 4 lipca napisał na Twitterze: "Sorry ale jak słyszę, że taka szlampa jak I prezes SN robi za wzór cnót to mi się miesiączka cofa". Niemieckie słowo „Schlampe” to wulgaryzm. Od swojego pracodawcy Gmyz otrzymał naganę.

Śledztwo w sprawie znieważenia konstytucyjnego organu RP wszczął prokurator Piotr Skiba. „GW” ustaliła, że zrobił to bez wiedzy swoich przełożonych. Po wszczęciu śledztwa sprawę Skibie zabrano i przekazano do Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Natomiast Skiba został delegowany do Prokuratury Rejonowej w Grodzisku Mazowieckim.

Gazeta podkreśla, że delegacja do podwarszawskiej jednostki jest w środowisku śledczych postrzegana jako kara za wszczęcie śledztwa nie po myśli „dobrej zmiany”.

Prokurator Skiba odmówił komentarza, a Prokuratura Okręgowa nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy w tej sprawie. 

(PAZ, 05.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo