Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gremi Media przenosi część druku "Rzeczpospolitej" z Agory do Polska Press Grupy

(fot. Pixaby.com)

Spółka Gremi Media przeniosła część druku dziennika "Rzeczpospolita" z drukarni Agory do Polska Press Grupy. Wydawca "Rz" tłumaczy, że powodem tej decyzji jest optymalizacja kosztów produkcji. 

Zarząd Gremi Media poinformował w komunikacie giełdowym o zawarciu z Polska Press Grupą umowy na druk dziennika "Rzeczpospolita", w tym dodatków i wydań specjalnych. Umowa została zawarta do 31 lipca 2019 roku z możliwością jej przedłużenia na czas nieokreślony.

Gremi Media szacuje, że jeżeli umowa z Polska Press Grupą zostanie przedłużona, jej wartość przez pięć lat wyniesie około 17 mln zł.

"Z uwagi na fakt, iż cena druku ustalana będzie na bieżąco zgodnie z formułą cenową zawartą w umowie, w oparciu o zamawiany nakład dziennika i aktualne ceny papieru do druku, nie jest możliwe precyzyjne określenie wartości umowy" - zaznaczono w komunikacie spółki.

Pierwsze egzemplarze "Rzeczpospolitej" wydrukowane przez Polska Press Grupę ukazały się w 1 sierpnia. Polska Press Grupa ma sześć drukarni: w Białymstoku, Bydgoszczy, Koszalinie, Łodzi, Poznaniu i Sosnowcu.

Od 2012 roku "Rzeczpospolita" jest drukowana przez Agorę, po tym jak Presspublica, ówczesny wydawca tego dziennika, zamknęła własne drukarnie. Do Agory należą trzy drukarnie: w Tychach, Warszawie i Pile.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ogółem "Rzeczpospolitej" wyniosła w pierwszym kwartale 2018 roku 45 468 egz. i była niższa o 9,37 proc. w stosunku do tego okresu w 2017 roku.

(GDYJ, 03.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosną wpływy reklamowe dzienników w Wielkiej Brytanii

(fot. Pixaby.com)

Pierwszy raz od 2010 roku wzrosły przychody reklamowe drukowanych wersji ogólnokrajowych dzienników w Wielkiej Brytanii.

Z badania przeprowadzonego przez organizację Advertising Association i monitorującą media firmę Warc wynika, że w pierwszym kwartale 2017 roku przychody reklamowe dużych brytyjskich gazet wyniosły 153 mln funtów i były o 1 proc. wyższe niż w tym okresie rok wcześniej. To pierwszy przypadek kwartalnego wzrostu wpływów reklamowych w ogólnokrajowych dziennikach drukowanych od czwartego kwartału 2010 roku. Przez 29 kwartałów wydawcy czołowych brytyjskich gazet notowali dwucyfrowe spadki wpływów reklamowych.

Badaniem objęci zostali wydawcy niemal 30 tytułów codziennych ukazujących się w Wielkiej Brytanii.

(LL, 03.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo