Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie: konsumenci bardziej ufają Facebookowi niż telewizji publicznej

(fot. Pexels.com)

Internauci poszukujący informacji o produktach i usługach najbardziej ufają serwisom specjalistycznym oraz forom dyskusyjnym, a najmniej serwisom plotkarskim, mediom społecznościowym i telewizji publicznej. Ta ostatnia ma dla konsumentów jeszcze niższą wiarygodność niż Facebook – wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Blisko połowa respondentów (47 proc.) deklaruje zaufanie do informacji na temat produktów i usług publikowanych w serwisach specjalistycznych. Dalej są fora dyskusyjne (40 proc.), serwisy ogólnoekonomiczne (32 proc.) oraz blogi, vlogi i portale wielotematyczne (28 proc.). Najmniej wiarygodne są serwisy plotkarskie, którym ufa zaledwie 8 proc.

Spośród mediów społecznościowych największym zaufaniem w kwestii informacji o produktach i usługach cieszą się kanały YouTube (22 proc.) – porównywalnie z drukowanymi dziennikami (22 proc.) i tygodnikami opinii (23 proc.). Facebookowi ufa 20 proc., a Instagramowi – 18 proc. Taki sam odsetek ankietowanych deklaruje zaufanie do telewizji publicznej.

Wyższe zaufanie do rzetelności informacji o usługach i produktach w mediach mają osoby młodsze, zwłaszcza w przedziale 15-24 lat. W odpowiedziach tej grupy na pytanie o 10 najbardziej wiarygodnych mediów w ogóle nie pojawia się telewizja. Z kolei w najstarszej grupie wiekowej (45-65 lat) jeden na pięciu ankietowanych deklarował zaufanie do Instagrama i kanałów YouTube (odpowiednio 22 proc. i 20 proc.).

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą ankiety internetowej prowadzonej w okresie od maja do czerwca 2018 na próbie 1249 polskich internautów w wieku od 15 do 65 lat.

(MK, 13.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBI/Gemius: Sport.tvp.pl z pięciokrotnie wyższą liczbą użytkowników rok do roku

(fot. Pixaby.com)

Liderem serwisów sportowych w czerwcu 2018 roku był serwis Sportowefakty.wp.pl. Najwięcej na mundialu zyskała strona TVP Sport, która dzięki transmisjom z piłkarskich mistrzostw ponadpięciokrotnie zwiększyła liczbę realnych użytkowników rok do roku. 

Najwięcej realnych użytkowników odwiedziło w czerwcu serwis Sportowefakty.wp.pl – 8,84 mln (wzrost o 2,91 mln względem czerwca 2017 roku). Drugi był Sport.onet.pl (7,4 mln, wzrost o 2,1 mln rok do roku), przed Sport.pl (4,93, wzrost o 1,98 mln), Przegladsportowy.pl (4,82 mln, wzrost o 2,08 mln) i Sport.tvp.pl (4,51 mln, wzrost o 3,66 mln).

Dalej były: Sport.interia.pl (4 mln, wzrost o 1,95 mln rok do roku), Polsatsport.pl (1,7 mln, spadek o 19 tys.), Gol24.pl (1,52 mln, wzrost o 858 tys.), Meczyki.pl (1,05 mln, wzrost o 341 tys.), Sport.se.pl (1,03 mln, wzrost o 611 tys.), Sport.radiozet.pl (984 tys., brak danych dla czerwca 2017 roku) i Flashscore.pl (967 tys., spadek o 273 tys.).

Najwięcej czasu internauci spędzali w czerwcu na stronach Sport.tvp.pl (średnio 2 godz. 49 min 44 s), gdzie prowadzone były oficjalne transmisje z mundialowych rozgrywek. Wysoki wynik odnotowały również Flashscore.pl (średnio 1 godz. 32 min 30 s) oraz Sport.wp.pl (średnio 1 godz. 19 min 32 s). 

 

(MK, 13.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo