Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MKOl będzie rozmawiać, jak wykorzystać e-sport do promocji ruchu olimpijskiego

Intel już w ubiegłym roku został oficjalnym partnerem MKOl. Współpraca ma potrwać do 2024 roku (fot. materiały prasowe)

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) i Globalne Stowarzyszenie Międzynarodowych Federacji Sportowych (GAISF) jeszcze w lipcu spotkają się z przedstawicielami branży gier i sportów elektronicznych, by rozmawiać o możliwej współpracy i wykorzystaniu e-sportu w ruchu olimpijskim.

Spotkanie – "Forum E-sportowe" – odbędzie się 21 lipca w szwajcarskiej Lozannie. Dyskusja ma dotyczyć perspektyw wykorzystania e-sportu do promocji ruchu olimpijskiego. Podjęcie dialogu z branżą gier było jednym z postanowień ubiegłorocznego szczytu olimpijskiego, podczas którego dyskutowano o miejscu e-sportu na igrzyskach.

W Forum E-sportowym wezmą udział m.in. przedstawiciele Riot Games (producenta "League of Legends"), Blizzard Entertainment ("Overwatch", "StarCraft 2", "Heroes of the Storm", "Hearthstone"), serwisu streamingu gier Twitch.tv. oraz Intela (sponsora m.in. e-sportowych zawodów Intel Extreme Masters). Ta ostatnia firma w 2017 roku podpisała z MKOl umowę o globalnej współpracy do 2024 roku. W lutym 2018 roku Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu poprzedziła sponsorowana przez Intela impreza e-sportowa IEM PyongChang, w ramach której rozegrano turniej "StarCraft 2".
Asian Esports Federation (AeSF) dopuściła gry komputerowe jako dyscyplinę pokazową tegorocznych Igrzysk Azjatyckich w Indonezji. W 2022 roku w Chinach gry mają już być pełnoprawną dyscypliną medalową.

(MK, 03.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.