W tym roku w Chinach smartfony zdetronizują telewizję
fot. pixabay.com
Chińczycy spędzą w tym roku więcej czasu przed ekranami urządzeń mobilnych niż na oglądaniu telewizji – wynika z badania serwisu eMarketer.
Według prognoz, pełnoletni użytkownicy w Chinach będą dziennie spędzać średnio 2 godz. 39 min. na korzystaniu z urządzeń mobilnych, co stanowi 41,6 proc. czasu poświęcanego codziennie na konsumpcję mediów. Jeżeli te prognozy się sprawdzą, będzie to oznaczać wzrost o 11,1 proc. w porównaniu z 2017 rokiem.
W przypadku treści telewizyjnych analitycy prognozują 2-procentowy spadek. Chińczycy przed telewizorami spędzą 7 minut dziennie mniej niż przed ekranami urządzeń mobilnych (39,8 proc. dziennego czasu poświęcanego na media).
Motorem napędowym wzrostu w przypadku urządzeń mobilnych są treści wideo, na które Chińczycy poświęcą w tym roku niemal godzinę dziennie (58 min). Będzie to wzrost o 26 proc. względem zeszłego roku. Samo oglądanie materiałów wideo (na wszystkich platformach) ma w tym roku stanowić ponad jedną czwartą czasu poświęcanego przez Chińczyków na media cyfrowe. Ten wynik ma wzrosnąć niemal o 33 proc. do 2020 roku.
Rynek treści wideo w chińskim internecie cieszy się aktualnie silnym wzrostem, a konkurencja między głównymi graczami: Tencent Video, iQiyi (Baidu) i Youku Todou (Alibaba) jest bardzo zacięta.
(MM, 23.04.2018)