Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 23, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W tym roku w Chinach smartfony zdetronizują telewizję

fot. pixabay.com

Chińczycy spędzą w tym roku więcej czasu przed ekranami urządzeń mobilnych niż na oglądaniu telewizji – wynika z badania serwisu eMarketer.

Według prognoz, pełnoletni użytkownicy w Chinach będą dziennie spędzać średnio 2 godz. 39 min. na korzystaniu z urządzeń mobilnych, co stanowi 41,6 proc. czasu poświęcanego codziennie na konsumpcję mediów. Jeżeli te prognozy się sprawdzą, będzie to oznaczać wzrost o 11,1 proc. w porównaniu z 2017 rokiem.

W przypadku treści telewizyjnych analitycy prognozują 2-procentowy spadek. Chińczycy przed telewizorami spędzą 7 minut dziennie mniej niż przed ekranami urządzeń mobilnych (39,8 proc. dziennego czasu poświęcanego na media).

Motorem napędowym wzrostu w przypadku urządzeń mobilnych są treści wideo, na które Chińczycy poświęcą w tym roku niemal godzinę dziennie (58 min). Będzie to wzrost o 26 proc. względem zeszłego roku. Samo oglądanie materiałów wideo (na wszystkich platformach) ma w tym roku stanowić ponad jedną czwartą czasu poświęcanego przez Chińczyków na media cyfrowe. Ten wynik ma wzrosnąć niemal o 33 proc. do 2020 roku.

Rynek treści wideo w chińskim internecie cieszy się aktualnie silnym wzrostem, a konkurencja między głównymi graczami: Tencent Video, iQiyi (Baidu) i Youku Todou (Alibaba) jest bardzo zacięta.

(MM, 23.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Część usług Google przestała działać w Rosji

Fot. Pixabay.com

Rosjanie mają problemy z korzystaniem z niektórych produktów Google - podał serwis TechCrunch.

Problemy techniczne dotyczą m.in. poczty Gmail oraz wyszukiwarki Google. Pojawiły się kilka dni temu, tuż po zablokowaniu przez rosyjskie władze komunikatora Telegram.

W minionym tygodniu rosyjscy operatorzy internetowi zostali zobligowani przez regulatora Roskomnadzor do blokowania tego popularnego komunikatora. To konsekwencja decyzji sądu, do którego zwróciła się Federalna Służba Bezpieczeństwa, po tym jak Telegram odmówił jej przekazania szyfrów koniecznych do kontrolowania korespondencji użytkowników.

Blokowanie komunikatora rozpoczęło się 16 kwietnia. W Rosji Telegram jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów internetowych – korzysta z niego ok. 200 mln użytkowników na świecie, w tym ok. 15 mln w Rosji. Jego popularność wynika m.in. z tego, że przesyłane komunikaty są szyfrowane. FSB zwróciła się do Telegramu o przekazanie szyfrów, argumentując, że są one potrzebne do zapobiegania terroryzmowi. Gdy Telegram odmówił, FSB podała komunikator do sądu, który nakazał zablokowanie go w Rosji.

Paweł Durow, który założył Telegram w 2013 roku, oświadczył, że zamierza nadal zapewniać Rosjanom prawo do tajemnicy korespondencji. Zapewnił, że wkrótce Telegram zaoferuje rozwiązania, które umożliwią obchodzenie blokady i nie będą wymagały od użytkowników wykonywania żadnych dodatkowych czynności. CZYTAJ WIĘCEJ<<<

(LL, 24.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo