Rekomendacje mobilnego Chrome'a coraz bardziej napędzają ruch dla wydawców
(fot.pixabay.com)
Odesłania z mobilnej wersji przeglądarki Chrome stały się czwartym głównym źródłem trafficu w serwisach internetowych wydawców – wynika z badań firmy Chartbeat. Mobilny Chrome plasuje się za Facebookiem, Twitterem i wyszukiwarką Google.
Według danych Chartbeat ruch z sugerowanych przez Chrome'a artykułów wzrósł o 2100 proc. w ciągu całego 2017 roku. Liczba odniesień wzrosła z 15 mln do 341 mln wizyt miesięcznie. Warto wspomnieć, że Chartbeat śledzi wyłącznie ruch z platformy Android.
Wzrost ten jest częściowo efektem nasilającej się migracji użytkowników z urządzeń desktopowych do mobilnych. Chartbeat ocenia, że ruch z urządzeń mobilnych w serwisach jego klientów wzrósł o 20 proc. Chrome jest też najpopularniejszą przeglądarką – jej użytkownicy odpowiadają za 44 proc. całkowitego ruchu na serwisach klientów firmy Chartbeat i za 42 proc. ich ruchu mobilnego.
Rekomendacje artykułów pojawiają się przy otwieraniu nowej karty w mobilnej wersji przeglądarki Chrome i wyświetlają się pod boksem wyszukiwarki. Zawartość działu z rekomendacjami dostarczana jest automatycznie, ale użytkownicy mają na nią pewien wpływ. Na podstawie wyszukiwanych haseł przeglądarka częściowo uczy się preferencji użytkownika.
(MM, 06.04.2018)