Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rekomendacje mobilnego Chrome'a coraz bardziej napędzają ruch dla wydawców

(fot.pixabay.com)

Odesłania z mobilnej wersji przeglądarki Chrome stały się czwartym głównym źródłem trafficu w serwisach internetowych wydawców – wynika z badań firmy Chartbeat. Mobilny Chrome plasuje się za Facebookiem, Twitterem i wyszukiwarką Google.

Według danych Chartbeat ruch z sugerowanych przez Chrome'a artykułów wzrósł o 2100 proc. w ciągu całego 2017 roku. Liczba odniesień wzrosła z 15 mln do 341 mln wizyt miesięcznie. Warto wspomnieć, że Chartbeat śledzi wyłącznie ruch z platformy Android.

Wzrost ten jest częściowo efektem nasilającej się migracji użytkowników z urządzeń desktopowych do mobilnych. Chartbeat ocenia, że ruch z urządzeń mobilnych w serwisach jego klientów wzrósł o 20 proc. Chrome jest też najpopularniejszą przeglądarką – jej użytkownicy odpowiadają za 44 proc. całkowitego ruchu na serwisach klientów firmy Chartbeat i za 42 proc. ich ruchu mobilnego.

Rekomendacje artykułów pojawiają się przy otwieraniu nowej karty w mobilnej wersji przeglądarki Chrome i wyświetlają się pod boksem wyszukiwarki. Zawartość działu z rekomendacjami dostarczana jest automatycznie, ale użytkownicy mają na nią pewien wpływ. Na podstawie wyszukiwanych haseł przeglądarka częściowo uczy się preferencji użytkownika.

(MM, 06.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.