Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rekomendacje mobilnego Chrome'a coraz bardziej napędzają ruch dla wydawców

(fot.pixabay.com)

Odesłania z mobilnej wersji przeglądarki Chrome stały się czwartym głównym źródłem trafficu w serwisach internetowych wydawców – wynika z badań firmy Chartbeat. Mobilny Chrome plasuje się za Facebookiem, Twitterem i wyszukiwarką Google.

Według danych Chartbeat ruch z sugerowanych przez Chrome'a artykułów wzrósł o 2100 proc. w ciągu całego 2017 roku. Liczba odniesień wzrosła z 15 mln do 341 mln wizyt miesięcznie. Warto wspomnieć, że Chartbeat śledzi wyłącznie ruch z platformy Android.

Wzrost ten jest częściowo efektem nasilającej się migracji użytkowników z urządzeń desktopowych do mobilnych. Chartbeat ocenia, że ruch z urządzeń mobilnych w serwisach jego klientów wzrósł o 20 proc. Chrome jest też najpopularniejszą przeglądarką – jej użytkownicy odpowiadają za 44 proc. całkowitego ruchu na serwisach klientów firmy Chartbeat i za 42 proc. ich ruchu mobilnego.

Rekomendacje artykułów pojawiają się przy otwieraniu nowej karty w mobilnej wersji przeglądarki Chrome i wyświetlają się pod boksem wyszukiwarki. Zawartość działu z rekomendacjami dostarczana jest automatycznie, ale użytkownicy mają na nią pewien wpływ. Na podstawie wyszukiwanych haseł przeglądarka częściowo uczy się preferencji użytkownika.

(MM, 06.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fani e-sportu informacje o nim czerpią głównie z Facebooka

„Counter-Strike: Global Offensive” najpopularniejsza wśród polskich fanów e-sportów (fot. blog.counter-strike.net)

Najpopularniejszą grą wśród polskich fanów sportów elektronicznych jest „Counter-Strike: Global Offensive”, a informacje o swoim hobby czerpią oni głównie z Facebooka - wynika z badania „Profil odbiorcy esportu w Polsce” zrealizowanego w lutym w internecie przez Sport Analytics na zlecenie agencji Emine.pro.

52 proc. ankietowanych gra codziennie, a 96 proc. gra głównie na komputerach PC. Aż 65 proc. ankietowanych sprawdza informacje e-sportowe codziennie. Blisko 89 proc. badanych informacje o e-sporcie czerpie z Facebooka, a 64 proc. wskazuje na YouTube.

Z serwisów internetowych w tym celu korzysta 47 proc. (najczęściej wskazywany Cybersport.pl), mniej niż 1 proc. szuka informacji e-sportowych w telewizji. Twórcy badania nie brali jednak pod uwagę Twitch.tv, jednej z najpopularniejszych platform streamingowych.

Badanie potwierdziło niektóre stereotypowe wyobrażenia dotyczące fanów sportów elektronicznych. Tylko 5 proc. kibiców stanowią kobiety, a największą grupą wiekową (60 proc.) są osoby w wieku 18-25 lat. Aż 43 proc. badanych to uczniowie, a studenci 25 proc. Blisko 39 proc. ankietowanych pracuje.

Fani sportów elektronicznych często interesują się muzyką (55 proc.), filmami i serialami (50 proc.) oraz nowinkami technologicznymi i elektroniką (44 proc.). Aż 45 proc. planuje w najbliższym czasie zakup sprzętu komputerowego. Na drugim miejscu wśród planowanych zakupów jest samochód (19 proc. ankietowanych). 73 proc. badanych dysponuje miesięcznym budżetem na rozrywkę (w tym sprzęt oraz sporty) nie przekraczającym 200 zł.

Pytani o zainteresowanie sportami tradycyjnymi, uczestnicy badania wskazywali głównie na piłkę nożną (68 proc.) i skoki narciarskie (31 proc.). Tylko 11 proc. zadeklarowało, że w ogóle nie interesuje się sportem. Z badania wynika też, że 35 proc. ankietowanych uprawia sport, a 19 proc. planuje zakup sprzętu sportowego.

Ankietowani jako ulubioną grę komputerową najczęściej wskazywali drużynową strzelankę „Counter-Strike: Global Offensive” (54 proc.), na drugim miejscu znalazła się „League of Legends” (24 proc.). Te same tytuły były również najchętniej oglądane na streamach: „CS:GO” wskazało 56 proc., a „LoL” – 27 proc.

Czołówkę wśród ulubionych e-sportowców stanowią zawodowi gracze „CS:GO”: Jarosław Jarząbkowski (pasha), Filip Kubski (Neo) i Janusz Pogorzelski (Snax) – członkowie drużyny Virtus.pro, którzy byli wskazywani przez ok. 43 proc. ankietowanych.

Za podstawę raportu posłużyła ankieta internetowa przeprowadzona w dniach 8-15 lutego br., m.in. wśród czytelników serwisów o e-sporcie i uczestników e-sportowych grup dyskusyjnych. W badaniu wzięło udział 6,23 tys. respondentów. Analizie poddano próbę losową 1477 osób.

(MK, 16.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo