Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Medium.com wypłaca autorom premie za jakościowe treści

(screen: Medium.com)

Serwis Medium.com, obok funkcjonującego modelu biznesowego wykorzystującego płatne treści,  zdecydował się wypłacać premie uznaniowe autorom najlepszych tekstów.

Amerykańska platforma Medium.com jest popularnym miejscem dla autorów. Można tam znaleźć teksty zarówno mało znanych blogerów, jak i osób publicznych, gwiazd popkultury, a nawet profile dużych tytułów np. „The Guardian” czy „The New York Times”. Według danych firmy w maju 2017 roku serwis Medium.com miał 60 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Założycielem firmy Medium jest Evan Williams, założyciel i były prezes Twittera.

Przed rokiem Medium wypracował model biznesowy, w którym udział mogli wziąć wybrani autorzy. Za dostęp do treści premium użytkownik musiał zapłacić 5 dol. miesięcznie, a kwota ta była dzielona między autorów czytanych przez niego tekstów - proporcjonalnie, w zależności od spędzonego na czytaniu czasu i liczby „braw” (odpowiednik „Lubię to”na Facebooku). Poza treściami premium dostęp do serwisu jest bezpłatny.

Niedawno jeden z autorów pochwalił się na Twitterze, że obok standardowego udziału, otrzymał dodatkową premię w wysokości 100 dol. Wytłumaczenie znalazło się w przesłanym równocześnie przez Medium.com komentarzu: „Równolegle z możliwością otrzymania wynagrodzenia w zamian za budowanie zaangażowania użytkowników platformy Medium, nasz system dodał premie dla tych treści, które zostały oznaczone przez naszych edytorów jako wysokojakościowe w ramach omawianej tematyki”.

(MM, 27.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.