Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook i Apple testują z wydawcami nowy system płatności

(fot. pixabay.com)

Od początku marca 2018 roku wydawcy publikujący na Facebooku tzw. "artykuły ekspresowe" będą mogli korzystać z własnych systemów płatności. Na razie tylko w systemie iOS, na podobne rozwiązanie w Androidzie trzeba jeszcze poczekać.

Od października 2017 roku na platformach Android, po otworzeniu 10 darmowych artykułów opartych na Instant Articles, Facebook otwierał specjalnie przygotowaną stronę płatności. Tam użytkownicy podawali dane i dokonywali opłaty. Od marca na systemach iOS, zamiast własnej, Facebook będzie otwierał mobilną stronę wydawcy z wezwaniem do płatności. Na obu systemach, 100 proc. przychodu należeć będzie do wydawcy, mimo, że zwyczajowo Apple i Google (iOS i Android) pobierają 30 proc. od każdej z transakcji.

Campbell Brown, szefowa Facebooka ds. partnerstw, poinformowała, że wydawcy w ramach paywalla opartego o Instant Articles, będą publikować pięć darmowych tekstów zanim poproszą użytkowników o wniesienie opłaty. Wcześniej Facebook sugerował, że darmowych materiałów powinno być 10. 

(MM, 15.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruszyła aplikacja mobilna Noizz

(fot. pixabay.com)

Serwis Noizz.pl (Grupa Onet-RAS Polska) uruchomił aplikację mobilną Noizz. - Blisko 60 proc. odbiorców korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych - podkreśla Justyna Bajer, head of Noizz.

Wszystkie dostępne w aplikacji materiały są przygotowywane przez redakcję serwisu Noizz. Poza nowościami w kulturze, muzyce, czy modzie w aplikacji będzie można znaleźć m.in. opinie, wywiady i materiały wideo.

- Noizz z aplikacją to naturalny krok, który ułatwi naszym użytkownikom dostęp do treści Noizz. – mówi Bajer. - Polska jest pierwszym krajem, w którym debiutuje aplikacja Noizz i z pewnością nie poprzestaniemy wyłącznie na rynku krajowym – podkreśla.

Aplikacja Noizz jest kompatybilna z systemami iOS i Android.

Noizz.pl stworzono w 2015 roku z myślą o pokoleniu millenialsów (osób urodzonych w latach 80. i 90. ubiegłego wieku). Serwis jest zintegrowany z mediami społecznościowymi - Snapchatem, Facebookiem, Instagramem, Pinterestem i Twitterem.

W serwisie można znaleźć informacje dotyczące m.in. rozrywki, kultury, zdrowia, biznesu, zwierząt, podróży, LGBT, książek, jedzenia i sportu. Wydawca serwisu zrezygnował z umieszczania reklam w formie tradycyjnych banerów, bo młode pokolenie je blokuje albo ich nie dostrzega.

(GDYJ, 15.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo