Showmax miał w lutym ponad trzy razy więcej użytkowników niż Netflix
Serwis Showmax.com miał w lutym br. 2,139 mln użytkowników - wynika z danych PBI/Gemius. Choć serwis ten zadebiutował 15 lutego br., przyciągnął ponad trzy razy więcej polskich użytkowników niż Netflix przez cały miesiąc.
Spośród użytkowników Showmaksa 1,29 mln weszło na jego strony przez komputery stacjonarne i laptopy, a 913 tys. przez urządzenia mobilne. Netflix miał w lutym w Polsce 664 tys. użytkowników, z czego 516 tys. na PC i 161 tys. w ruchu mobile. Wyniki badania PBI/Gemius szacują liczbę użytkowników, którzy weszli na strony serwisów. Nie jest to równoznaczne z tym, że są ich subskrybentami.
- Oferta Showmax obejmująca wideo w jakości HD jest dwa razy tańsza od propozycji Netfliksa. Na polskim rynku, który ma dość dużą wrażliwość cenową, to spora przewaga. Silna kampania reklamowa online zapewniła mu w ostatnim miesiącu dotarcie do ponad 10 mln realnych użytkowników. Dodatkowo sponsoring serialu „Ucho Prezesa” i najnowszego polskiego filmu „Czerwony punkt” z zachodnim aktorem w roli głównej sprawiły, że oglądalność serwisu jest 2,5 razy większa niż strony internetowej Netfliksa - ocenia wyniki Krzysztof Zieliński, business development manager w Gemiusie.
- Na razie jednak z oceną, kto wygra rywalizację o widzów, należy poczekać, aż skończy się okres testowy nowej usługi. Netflix ma w portfolio własne seriale, co w dłuższym czasie może zdecydować o wygranej - dodaje Zieliński.
(JM, 20.03.2017)