Temat: etyka mediów

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakt" zamazał twarze polityków, w radiu i telewizji nie ma posłów i senatorów

"Fakt" zamazał zdjęcia wszystkich polityków w piątkowym wydaniu

Większość polskich mediów informacyjnych włączyła się do akcji #DzieńBezPolityków. Na portalach nie ma zdjęć polityków, nie zostali zaproszeni do radia i telewizji. "Fakt" zamazał twarze posłów i senatorów, ale tekstów i wywiadów z politykami w prasie nie brakuje.

Gościem Radia Zet w porannym programie Konrada Piaseckiego był dyrektor Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych Sławomir Dębski, natomiast w RMF FM u Roberta Mazurka był profesor Szewach Weiss, były przewodniczący Knesetu - parlamentu izraelskiego i były ambasador Izraela w Polsce. W programie "Sedno sprawy" Radia Plus gościem był Paweł Kęska z Caritas Polska, a w "Poranku Tok FM"
Aleksander Smolar z Fundacji Batorego i Adam Bodnar - Rzecznik Praw Obywatleskich.

Bodnar był też gościem "Wstajesz i wiesz" w TVN 24. W programie wystąpili dziennikarze: Paweł Siennicki ("Polska The Times"), Monika Olejnik (TVN 24) i  Bogusław Chrabota ("Rzeczpospolita"). W "Graffiti" Polsat News gościł medioznawca Wiesław Godzic.

W TVN 24 podczas emisji wypowiedzi polityków nagranych w Sejmie widzowie oglądają czarną planszę z informacją, że po 1 stycznia 2017 roku takiej wypowiedzi nagrać nie będzie można. W piątek 16 grudnia br. w "Faktach po Faktach" gośćmi zamiast polityków będą Tomasz Lis ("Newsweek Polska") i Piotr Stasiński ("Gazeta Wyborcza").

"Fakt" zamazał twarze polityków na zdjęciach w piątkowym wydaniu (m.in. Jarosława Kaczyńskiego na pierwszej stronie). Jednak w innych dziennikach, który przyłączyły się do akcji politycy już są. "Rzeczpospolita" na pierwszej stronie zapowiada wywiad z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, "Super Express" na jedynce pisze o marszałku Senatu Stanisławie Karczewskim. "Polska The Times" publikuje wywiad z europosłanką Anną Fotygą. Gazety zamieszczają jednak informacje o proteście. "Dziennik Gazeta Prawna" poświęcił temu całą szóstą stronę. "Super Express" pisze, że Marek Kuchciński, to "Marszałek CENZOR", bo "zamyka Sejm przed ludźmi". A w "Rzeczpospolitej" w ramach protestu nie ma informacji z prac parlamentu (m.in. o obradach komisji śledczej w sprawie Amber Gold, czy o przegłosowaniu nowego prawa oświatowego). Z kolei  "Gazety Wyborczej" nie będzie obsługiwać dzisiejszych prac Sejmu, co jej czytelnicy zauważą dziś na Wyborcza.pl, a jutro w papierowym wydaniu.

PRZECZYTAJ TEŻ: Dlaczego media protestują?

(16.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.