Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 09, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Budżety reklamowe koncernów samochodowych wzrosły o ponad 15 proc.

O 15,6 proc. wzrosły wydatki największych firm motoryzacyjnych na reklamę w mediach w ciągu 10 miesięcy 2015 roku. Liderem pozostaje Volkswagen Group Polska.

Koncerny motoryzacyjne wydały od stycznia do października 2015 roku na reklamę w mediach (telewizja, gazety, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 1,01 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Volkswagen Group Polska przeznaczył na reklamę 280,54 mln zł (wzrost o 28,7 proc. względem 2014 roku). Koncern najczęściej promował marki Škoda i Seat. Na zwiększenie wydatków wpłynęła też m.in. kampania "Volkswagen zawsze da Ci to, co najlepsze", która była prowadzona po wybuchu afery związanej z manipulowaniem przez Volkswagena pomiarem spalin z silników dieslowskich.
Drugim największym reklamodawcą w tej branży pozostaje firma Toyota Motor Poland - jej budżet mediowy wzrósł o 6,61 proc., do 86,65 mln zł. Firma wciąż promuje się z udziałem Włodzimierza Zientarskiego. Renault Polska wydatki na reklamę w mediach zwiększył o 24,92 proc., do 76,75 mln zł. O 6,20 proc. mniejszy budżet na promocję przeznaczył koncern General Motors Polska (59,97 mln zł). Top 5 zamyka firma Citroën Polska, która zmniejszyła wydatki na reklamę w omawianym czasie o 8,2 proc., do 49,56 mln zł.
Najwięcej pieniędzy koncerny samochodowe zostawiły w telewizji - 564,82 mln zł (wzrost o 9,05 proc.), następnie w radiu - 237,60 (wzrost o 14,26 proc.), gazetach - 80,61 mln zł (wzrost o 21,62 proc.) i na nośnikach outdoorowych - 63,88 mln zł (wzrost o 69,94 proc.).

(DR, 09.01.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.