Amerykański związek zawodowy dziennikarzy wchodzi do redakcji internetowych
Związek zawodowy dziennikarzy News Guild przygotował kampanię informacyjną mającą propagować swoją działalność w redakcjach mediów internetowych - ujawnił serwis “Politico”.
Według serwisu budżet projektu wynosi około 500 tys. dol. W ramach kampanii News Guild chce do końca br. zatrudnić ośmiu przedstawicieli w różnych regionach USA, którzy będą pomagać w tworzeniu oddziałów organizacji związkowych w redakcjach mediów internetowych. Obecnie związek News Guild (niedawno zmienił nazwę z Newspaper Guild) zrzesza około 2 tys. dziennikarzy pracujących w newsroomach mediów internetowych. Są to jednak głównie osoby zatrudnione w redakcjach serwisów online tytułów prasowych, m.in. dzienników “The New York Times” i “The Washington Post”.
W ostatnich tygodniach związki zawodowe zaczęły wkraczać do amerykańskich mediów działających wyłącznie w Internecie, m.in. do Gawker Media, Salon i Vice Media. Ich pracownicy zdecydowali się na przyłączenie do związku Writers Guild of America.
(LL, 02.09.2015)










