Grupa Żywiec zmieniła agencję, ale strategii komunikacji nie zmienia
Grupa Żywiec będzie kontynuować kampanię wymyśloną w ubiegłym roku przez agencję DDB&tribal. Strategia komunikacji marki się nie zmieni, choć nowy będzie jej wykonawca.
Już w kwietniu informowaliśmy w "Presserwisie", że tegoroczne działania reklamowe Grupy Żywiec będą kontynuacją ubiegłorocznej kampanii, w ramach której nakręcono serię spotów "Żywieckiej Kroniki Filmowej", czyli filmy o żywieckich browarnikach. W ubiegłym roku kampanię przygotowała agencja DDB&tribal. W tym roku Grupa Żywiec po przetargu zmieniła agencję na Ogilvy & Mather Advertising.
- Zgodnie z polityką globalną Heinekena co jakiś czas dokonujemy przeglądu rynku reklamowego i z tego też powodu ogłosiliśmy przetarg na obsługę marki Żywiec. Przetarg nie oznacza jednak, że nasza strategia dla marki musi ulec zmianie – informuje Magda Brzezińska z biura prasowego Grupy Żywiec.
Grupa pracuje z agencją O&M nad kolejnymi odsłonami kampanii i jednocześnie reklamuje markę spotami przygotowanymi jeszcze w ub.r. we współpracy z Discovery. Jak informuje Magda Brzezińska, jest to autorski pomysł brandteamu Żywca. W Discovery emitowany jest cykl krótkich dokumentów opowiadających historię marki, a w innych stacjach ich skrócone, 45-sekundowe wersje.
– To częsta praktyka na świecie. Dopóki pomysł kreatywny ma sens, to się go eksploatuje. Czasem zmienia się agencję po to, by sprawdzony pomysł nieco odświeżyć – komentuje Dariusz Kubuj, szef firmy doradztwa marketingowego Kubuj Strategia. - U nas dominuje nastawienie, że gdy klient bierze nową agencję, to musi zmienić kampanię. Tymczasem z punktu widzenia właściciela marki rezygnacja z działającej kampanii to rozrzutność. W tym przypadku mamy przejaw dojrzałości klienta - dodaje Kubuj.
Obecnie główną aktywnością reklamową Żywca jest akcja "Męskie Granie", którą od strony eventowej obsługuje agencja Live, za PR odpowiada agencja Roots PR, a za BTL agencja Just. Zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaVest.
(AMP, 04.08.2015)










