Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 15, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konkurs KTR bez Grand Prix, Agencją Roku DDB&tribal, a NC+ Reklamodawcą Roku

W tegorocznym konkursie reklamowym Klubu Twórców Reklamy (KTR) nie przyznano Grand Prix. Agencją Roku została DDB&tribal, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymała platforma NC+.

Przemysław Bogdanowicz, szef KTR, tłumaczy: "Tych naprawdę przełomowych prac jest mniej, stąd właśnie mniej złota i brak Grand Prix". W sumie przyznano 18 złotych statuetek, najwięcej odebrały agencje: Isobar Polska za kampanię "Photos for Life", zrealizowaną dla fundacji Rak'n'Roll (3 złota w kategoriach: Active Advertising, Kampania i Media) oraz Gong za projekt "Zwrotka Żywca", przygotowany dla Grupy Żywiec (2 złota w kategoriach: Active Advertising i Media). Obie kampanie otrzymały także Grand Prix podczas tegorocznej edycji konkursu Innovation Award.
Złotem dwukrotnie nagrodzono nowy koncept komunikacji piwa Lech Premium - spot "Luchador"(Kompania Piwowarska) z Leszkiem Chmielewskim. Obie nagrody w kategorii Warsztat/Audio/Video (za reżyserię odebrało Studio Filmowe OTO, zaś za wideo - agencja GDP Advertising, Orka Film i Studio Filmowe OTO). Złote statuetki powędrowały także w ręce agencji: K2 za kampanię "Smutny autobus" dla Centralnego Ośrodka Informacji przy MSW (kategoria Warsztat/Audio/Video), FCB Warsaw za kampanię "Paczka wdzięczności dla Thomasa" dla Primy (kategoria Film), DDB&tribal za kampanię "Palec" dla PKO BP (Warsztat/Audio/Video), Brosfx za animację dla FOX (Ilustracja), Brightmedia za identyfikację wizualną dla Muzeum Powstania Warszawskiego (kategoria Design), Juice za projekt "Ambition" dla Platige Image i Europejskiej Agencji Kosmicznej (kategoria Warsztat/Audio/Video), Lis Kula za projekt "Wszystko z dymem" dla Step Records (kategoria Ilustracja), Lubię to - linked by Isobar za kampanię "Virgin Snake" dla Virgin Mobile (kategoria Media), Ładne Halo za ilustracje do książki "Ptaky" (kategoria Ilustracja), VML Polska za kampanię "Powiedz stop wariatom drogowym" dla Fundacji PZU (kategoria Kampania), Platige Image i Europejska Agencja Kosmiczna za film promocyjny Europejskiej Agencji Kosmicznej (kategoria Warsztat/Audio/Video).
W sumie w tegorocznym konkursie KTR najwięcej nagród zdobyła agencja DDB&tribal Warszawa – 36 pkt (11 nagród: jedno złoto, cztery srebra, sześć brązów) i została uhonorowana tytułem Agencji Roku (ranking powstał po zsumowaniu punktów, jakie agencje otrzymały za nominacje i nagrody). Kolejne w zestawieniu były agencje: FCB Warsaw - 27,5 pkt (7 nagród: jedno złoto, cztery srebra, dwa brązy), K2 - 27,25 pkt (9 nagród: jedno złoto, trzy srebra, pięć brązów), Isobar Polska - 26 pkt (7 nagród: trzy złota, dwa srebra i dwa brązy), Gong - 24,5 pkt (8 nagród: dwa złota, dwa srebra, cztery brązy).
Podczas gali wręczono też nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały festiwalu Cannes Lions rywalizowało 145 teamów. Najlepsi w poszczególnych kategoriach okazali się: PR - Maria Święciaszek i Paulina Maćczak (24/7Communication); Clients - Igor Zajda i Maria Święcicka (Kompania Piwowarska); Cyber - Mateusz Gaca i Tomasz Dubiel (Grey Worldwide Warszawa); Design - Katarzyna Przytuła i Kaja Dobrzańska (Change); Print - Joanna Wojniłko i Olga Skowrońska (MEC); Film - Rafał Pniewski i Daniel Rusin (Kalicińscy.com), Media - Mateusz Wyszyński i Agata Olszewska (Mindshare).
Na konkurs zgłoszono 1104 prace. Ostatecznie 80-osobowe jury pod przewodnictwem Jona Williamsa, chief creative officera w Grey EMEA, przyznało 145 nagród: 18 złotych, 62 srebrne i 65 brązowych statuetek. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach: Warsztat Audio Video (21), Active Advertising (20), Film (18), Digital i Design (po 17).
Organizatorem konkursu kierowanego do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingowych, interactive jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Gala odbyła się wczoraj w Teatrze Polskim w Warszawie.  

(DR, 15.05.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.