Rada Reklamy będzie uczyć dzieci, jak rozpoznawać reklamy
(fot. freerangestock.com)
Od września Rada Reklamy będzie uczyć dzieci, jak rozpoznać komercyjne przekazy reklamowe i nie dać się wprowadzić w błąd.
"Chcemy w tym roku wystartować z pilotażem polskiej wersji programu Media Smart, który edukuje dzieci w zakresie odbioru komercyjnych przekazów reklamowych. Chodzi o to, żeby nauczyły się identyfikować i oceniać te przekazy. Szczególną uwagę poświęca on mediom elektronicznym, obejmując tak ważne kwestie, jak marketing wirusowy czy nowe formy reklamy w mediach społecznościowych i na blogach" - powiedział Polskiej Agencji Prasowej Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Rady Reklamy.
Media Smart jest programem opracowanym w Wielkiej Brytanii, prowadzonym obecnie również w kilku innych krajach europejskich, m.in. w Niemczech, Szwecji, Holandii, Finlandii oraz na Węgrzech. Media Smart, przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych w wieku 6-11 lat, edukuje poprzez zabawę. Uczniowie poznają m.in. tajniki konstruowania reklam, zmieniając się w ich twórców, dowiadują się, w których miejscach znaleźć można przekazy marketingowe i jak je interpretować.
Z badań przeprowadzonych w zeszłym roku wśród 2,8 tys. dzieci w wieku 6-13 lat i ich rodziców z Belgii, Niemiec, Danii, Holandii, Polski i Szwecji przez firmę Viacom International Media Networks wynika, że dzieci nieustannie wystawione są na przekazy reklamowe. Tę grupę wiekową określono jako pierwsze pokolenie tzw. digital natives, czyli użytkowników, dla których telewizja, komputer, tablet i smartfon są stałymi elementami codzienności.
(AMS, PAP, 11.05.2015)










