Do Digital News Initiative z Polski garną się przede wszystkim serwisy internetowe
(fot. Flickr.com/meneame comunicacions, sl/CC (fot. Flickr.com/meneame comunicacions, sl/CC)
Serwisy internetowe 300polityka.pl, Antyweb.pl, naTemat.pl oraz SpidersWeb.pl to pierwsze polskie media, które dołączyły do programu Digital News Initiative (DNI), wspólnej inicjatywy Google i europejskich wydawców prasowych. Swój akces zgłosiła już także spółka PMPG Polskie Media SA.
- Napływają zgłoszenia od kolejnych wydawców i partnerów. Jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi reprezentantami rynku - mówi Piotr Zalewski z Google Polska. Digital News Initiative to efekt kompromisu pomiędzy wydawcami mediów a Google. Zakłada on przeznaczenie przez internetowego giganta 150 mln euro na innowacje w dziennikarstwie oraz szkolenia dla pracowników mediów. Inicjatywę ogłoszono pod koniec kwietnia br.
Wczoraj krytycznie odniósł się do niej Mathias Döpfner, prezes koncernu medialnego Axel Springer. Podczas konferencji prasowej podkreślił on, że zamiast "prezentów pieniężnych" od Google życzyłby sobie poszanowania zasad uczciwej konkurencji i normalnych relacji biznesowych. Ponownie zaapelował do Google o respektowanie niedawno znowelizowanego niemieckiego prawa o własności intelektualnej i zapewnienie wydawcom odpowiedniego wynagrodzenia za wykorzystywanie należących do nich treści.
(JM, LL, 08.05.2015)










