Dziennikarze uważają media społecznościowe za przeciętnie wiarygodne
Grafika agencji Multi Communications do wyników badań
Aż 92 proc. dziennikarzy ankietowanych przez Millward Brown dla potrzeb raportu agencji Multi Communications zadeklarowało, że korzysta z mediów społecznościowych w celach zawodowych.
Z raportu „Dziennikarze i Social Media 2014” wynika, że 85 proc. dziennikarzy korzysta z Facebooka, 66 proc. z YouTube, a 48 proc. z Twittera. Tematy pochodzące z mediów społecznościowych są dla nich głównie źródłem inspiracji do przygotowania materiałów (tak deklaruje 67 proc. badanych). W social media szukają też popularnych tematów (54 proc.), opinii konsumentów (37 proc.) oraz komentarzy ekspertów (34 proc.).
Ponad połowa dziennikarzy traktuje media społecznościowe jako "przeciętnie wiarygodne". Za wiarygodne uważa je 33 proc. badanych, a za niewiarygodne - 9 proc. Social media najlepiej oceniane są przez dziennikarzy do 25. roku życia (44 proc.), a najsłabiej przez tych powyżej 55. roku życia (16 proc.).
Raport „Dziennikarze i Social Media 2014” (więcej wyników zamieszczamy na Press.pl) został przygotowany na podstawie ankiety realizowanej na przełomie kwietnia i maja br. przez agencję Multi Communications wspólnie z Millward Brown oraz Instytutem Monitorowania Mediów. W badaniu wzięło udział 264 dziennikarzy prasy, radia, telewizji i Internetu. Technika badawcza: CAWI.
(GK, PR, 09.09.2014)











