Najcenniejsze marki to kolejno: Google, Apple, IBM, Microsoft i McDonald's
Nie Apple ale Google jest już najcenniejszą marka świata. Tak wynika z raportu BrandZTM Top 100 za rok 2014. Wartość marki Google to 159 mld dol. (wzrost o 40 proc. w porównaniu z ub.r.).
Apple była na szczycie przez trzy ostatnie lata. Po tym jak jego wartość obniżyła się o 20 proc. do 148 mld dol. zajmuje drugie miejsce. Trzecie miejsce utrzymał IBM z wartością 108 mld dol.
Tak zmianę lidera w rankingu komentuje Nick Cooper, dyrektor zarządzający Millward Brown Optimor: „W ostatnim roku Google było marką niezwykle innowacyjną – przypomnijmy choćby Google Glass, inwestycje w sztuczną inteligencję czy szereg umów partnerskich, dzięki którym system operacyjny Android zawędrował do innych produktów, nawet do samochodów. Wszystkie te działania stanowią bardzo mocny sygnał dla konsumentów i mówią im o tym, czym jest Google. Te kroki ze strony Google’a zbiegły się w czasie ze spowolnieniem rozwoju Apple’a”.
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane jest na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor. Jest to ranking, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.
Pełny ranking na Press.pl w dziale Raporty/reklama.
Najcenniejsze marki świata w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 roku
|
Miejsce |
Marka |
Kategoria |
Wartość marki w 2014 r. (mln USD) |
Zmiana wartości marki |
Miejsce w 2013 r. |
|
1 |
|
Technologia |
158 843 |
+40% |
2 |
|
2 |
Apple |
Technologia |
147 880 |
-20% |
1 |
|
3 |
IBM |
Technologia |
107 541 |
-4% |
3 |
|
4 |
Microsoft |
Technologia |
90 185 |
+29% |
7 |
|
5 |
McDonald's |
Sieć fast food |
85 706 |
-5% |
4 |
|
6 |
Coca-Cola |
Napoje |
80 683 |
+3% |
5 |
|
7 |
Visa |
Karty kredytowe |
79 197 |
+41% |
9 |
|
8 |
AT&T |
Telekomunikacja |
77 883 |
+3% |
6 |
|
9 |
Marlboro |
Branża tytoniowa |
67 341 |
-3% |
8 |
|
10 |
Amazon |
Handel |
64 255 |
+41% |
14 |
(21.05.2014)










