Dział: INTERNET

Dodano: Październik 30, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pierwsze wyniki badania streamu w polskim Internecie

Gemius opublikował pierwsze wyniki pomiaru streamu wideo i audio. Zabrakło w nich jednak danych dotyczących wielu czołowych graczy internetowych, m.in. grupy Gazeta.pl oraz Interia.pl.

Z danych udostępnionych przez firmę Gemius wynika, że w sierpniu br. Grupa Onet.pl miała 3,8 mln użytkowników streamów wideo, Grupa Wirtualna Polska/Orange – 2,4 mln, a Grupa Cyfrowy Polsat – 579,7 tys. Natomiast w przypadku streamów audio Grupa Allegro/GG – 650,2 tys., a Grupa Murator/Time – 525,1 tys.
Swoim wynikiem zaskoczony jest Cyfrowy Polsat, właściciel aplikacji Ipla. - Analizujemy wyniki badania Megapanel, które drastycznie różnią się od naszych wewnętrznych estymacji - powiedziała nam wczoraj wieczorem Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu. Spółka pod koniec sierpnia informowała, że średnia miesięczna liczba użytkowników należącej do Polsatu Ipli w pierwszym półroczu br. wyniosła ponad 3,8 mln. 
W wynikach nie ma danych dotyczących witryn Grupy TVN i Telewizji Polskiej, co już wcześniej zapowiadaliśmy w "Presserwisie". Nie ma  też wyników materiałów wideo z grup Gazeta.pl, Interia.pl czy O2.pl.
– W pierwszych wynikach uwzględniamy wszystkich wydawców, którzy spełnili dwa warunki: oskryptowali emitowane na swoich witrynach materiały streamingowe i zadeklarowali udział w badaniu – wyjaśnia Małgorzata Wołejko, dyrektor ds. badań w Gemiusie. – Jesteśmy przekonani, że badanie będzie się rozwijało przyrostowo i wraz z upływem czasu kolejni wydawcy, dostrzegając wartość dodaną z uczestnictwa w pomiarze, będą deklarowali chęć dołączenia do niego. Tym samym niebawem będziemy mogli mówić o kompleksowym obrazie polskiego rynku – dodaje Wołejko.
– Najpierw chcieliśmy zobaczyć, czy o czasie, właściwie i sensownie są wprowadzane wyniki streamu wideo, bo jest to nowe przedsięwzięcie. Zobaczyliśmy, analizujemy i najpewniej od przyszłego miesiąca będziemy brać udział w tych badaniach – mówi Maciej Wicha, dyrektor ds. partnerów i rozwoju biznesu w Agorze SA. – To decyzja czysto ekonomiczna i biznesowa – mówi z kolei Radosław Kucko, członek zarządu Interii. – Trzeba było przecież płacić za samo oskryptowanie witryn przez ostatnie miesiące, a same wyniki nie były publikowane – dodaje Kucko.
Rynek czekał na badanie wideo w sieci już od kilku lat. Na początku roku ogłoszono, że PBI oraz Gemius podpisały umowę na jego realizację. Publikacja pierwszych wyników miała nastąpić w pierwszej połowie roku, później termin wciąż przesuwano.

(KOZ, 30.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.