KER: reklama Pronto obraża kobiety
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama marki Pronto (SC Johnson) dyskryminuje i obraża kobiety.
Przedmiotem skargi była reklama telewizyjna środka Pronto, w której mężczyzna wskazuje kobiecie miejsce, gdzie powinna jeszcze posprzątać. Zdaniem skarżącej reklama Pronto obraża kobiety i przedstawia je jako roboty służące do czyszczenia.
Przedstawiciele firmy SC Johnson odpowiedzieli, że w celu zwiększenia skuteczności reklama nawiązuje do postaw społecznych, np. podziału ról i zadań pomiędzy mężczyzną a kobietą. SC Johnson podał, że reklama Pronto nie odbiega od innych przekazów reklamowych, które odwołują się do stereotypowego podziału funkcji domowych.
KER uznała jednak, że reklama narusza normy kodeksu etyki, jest obraźliwa i dyskryminuje kobiety. Zdaniem zespołu orzekającego pokazanie w reklamie mężczyzny, który wskazuje palcem kobiecie, gdzie powinna jeszcze posprzątać, świadczy o jej przedmiotowym traktowaniu. To zaś powoduje, że reklama narusza dobre obyczaje. Według KER niefortunny fragment reklamy powinien zostać zmieniony.
DR










