Browary inwestują w reklamę, ale spożycie piwa spada
01.02.2011, 19:12
Czołowi producenci piwa nie rezygnują z intensywnych działań reklamowych. Jak wynika z danych Kantar Media, czterech czołowych producentów piwa w Polsce wydało w ub.r. na reklamę i inne akcje promocyjne ponad 404 mln zł, o 97 mln zł więcej niż w 2009 roku.
Najwięcej na promocję przeznaczyła Kompania Piwowarska - 161,2 mln zł, Grupa Żywiec wydała 141,3 mln zł, Carlsberg - 82,3 mln zł, a Royal Unibrew Polska - 19,7 mln zł (dane cennikowe, nieuwzględniające rabatów). Kompania Piwowarska zamierza w 2011 roku utrzymać swoje wydatki reklamowe na podobnym poziomie. - Nowych kampanii można spodziewać się wraz z początkiem wiosny - zapowiada Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej. Z intensywnych działań reklamowych nie zamierza rezygnować Grupa Żywiec, która już w styczniu przeprowadziła promocję piwa Warka w opakowaniach z nową etykietą. - Reklama, szczególnie telewizyjna, jeszcze długo będzie odgrywała dla nas kluczową rolę w dotarciu do klienta – podkreśla Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec. Royal Unibrew Polska promował w ub.r. Łomżę w kampanii "Mały browar z dużym piwem”. – W tym roku planujemy kolejne wsparcie reklamowe dla tej marki – zapowiada Beata Pawłowska, dyrektor generalna RUP. Browary zwiększyły swoje wydatki reklamowe, chociaż spożycie piwa w Polsce się zmniejsza. W 2010 roku branża piwna zanotowała spadek sprzedaży o 0,3 proc. (szacunki Kompanii Piwowarskiej).(RYD, 01.02.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










