PBI zakończyło konsultacje branżowe w sprawie zmian w Megapanelu
05.11.2010, 11:43
Objęcie badaniem Internetu nowych obszarów i przyspieszenie publikacji wyników to część postulatów sformułowanych przez grupy konsultacyjne powołane przez Polskie Badania Internetu, właściciela Megapanelu.
Efekty konsultacji branżowych, które rozpoczęły się w marcu br., przedstawił wczoraj na Forum IAB w Warszawie Andrzej Garapich, prezes PBI. - To nie projekt nowego badania, tylko zapis potrzeb branży - zaznaczał. Konsultacje prowadzono w sześciu grupach roboczych. Ich uczestnicy chcą m.in. objęcia badaniem nowych obszarów, takich jak mobile czy streaming, geolokalizacji wyników, przyspieszenia publikacji danych (do 15 dni od zakończenia badanego okresu) i prezentowania poza danymi miesięcznymi także danych dziennych i tygodniowych. - W wynikach miesięcznych będzie dużo więcej badanych witryn niż w dziennych - tłumaczył Garapich. Konsultacje branżowe były odpowiedzią na pojawiające się zastrzeżenia ze strony części rynku internetowego co do obecnego badania Internetu. Jednocześnie wiosną PBI zapowiedziało poszerzenie grona udziałowców o nowe firmy. Według naszych informacji udziały w spółce obejmie prawdopodobnie 10 podmiotów: Nasza Klasa, GG Network SA, Redefine, Polskapresse, Ringier Axel Springer Polska, Infor, Grupa O2, Money.pl, Fotka.pl i ZPR SA. Obecnie trwają z nimi finalne rozmowy. Proces zakończyć się ma jeszcze w tym roku i następnym krokiem będą zmiany w samym badaniu. Dziś udziałowcami PBI są właściciele czterech portali: Gazeta.pl, Wirtualnej Polski, Onet.pl i Interia.pl.(KOZ, 05.11.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










