Prawie 9 mln zł kary dla Ery za reklamę Internetu w komórce
26.01.2010, 07:37
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklama, w której sieć Polska Telefonia Cyfrowa Era informowała o ”Najszybszym Internecie w komórce. Bez limitu. Za 5 zł”, wprowadziła konsumentów w błąd. I nałożyła na operatora 8,7 mln zł kary.
Zdaniem UOKiK operator sugerował konsumentom, że będą mogli korzystać z Internetu w sposób nielimitowany, po niskiej cenie. Nie zaznaczył, że regulamin usługi przewidywał miesięczny limit transmisji danych (do 50 MB w każdym cyklu rozliczeniowym), a promocyjny abonament obowiązywał tylko przez trzy pierwsze cykle rozliczeniowe. PTC odwoła się od decyzji UOKiK. Uważa, że reklama była zgodna z prawem, operator od początku w pełni współpracował z urzędem, a ponadto nie wpłynęła do niego żadna skarga ani reklamacja w sprawie reklamy od klientów. Podnosi także, że była to jedna z pierwszych na rynku ofert, w której klient mógł zrezygnować z usługi w dowolnie wybranym momencie bez okresu wypowiedzenia, podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek, także finansowych, konsekwencji. Przedstawiciele operatora tłumaczą również, że reklama zazwyczaj posługuje się skrótami. Dlatego też w kwestionowanych reklamach zamieszczono informację o konieczności zapoznania się ze szczegółami oferty w regulaminie. Ponadto wątpliwość Ery budzi wysokość nałożonej kary oraz jej uzasadnienie: nałożono na nią dziesięciokrotnie wyższą karę niż na innych operatorów infrastrukturalnych w ostatnim czasie i kilkadziesiąt razy wyższą niż na pozostałych uczestników rynku telekomunikacyjnego.(MŁ, 26.01.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










