Stołeczny Ratusz przygotował zmiany w prawie regulującym outdoor
08.10.2008, 08:24
W warszawskim Ratuszu przygotowano projekty nowelizacji: prawa budowlanego i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, które dotyczą rozmieszczania w miastach nośników reklamy zewnętrznej.
Według ”Życia Warszawy” autorzy projektu z Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy proponują m.in. powierzenie samorządom regulowanie prawa miejscowego w sprawie reklam. Uzasadniają, że dzięki temu powstałby kodeks reklamowy dla Warszawy. Określałby on szczegółowo dopuszczalną liczbę nośników, ich wielkość, odległość od siebie - także na działkach prywatnych - w granicach miasta. Reklamy umieszczone bez miejskiej rejestracji podlegałyby nakazowi rozbiórki i karom po 100 zł dziennie za metr kwadratowy nielegalnej reklamy. W projekcie ustawy przewidziano, że reklamy nie mogą zasłaniać okien i drzwi budynków, a dopuszczalną wielkość billboardów w miastach liczących co najmniej pół miliona mieszkańców ustalono na 3 mkw. (w ścisłym centrum) i 9 mkw. (poza centrum). Władze Warszawy liczą na lobbing innych samorządów w tej sprawie. Projekt został przekazany do Unii Metropolii Polskich. Wczoraj projekt trafił do Ministerstwa Infrastruktury. W listopadzie może zostać przedłożony Sejmowi. Jeśli udałoby się zastosować normalną ścieżkę legislacyjną, prawo mogłoby wejść z życie w pierwszej połowie przyszłego roku.(AYA, 08.10.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










