Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 12, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tylko cztery telewizje mają szanse na dodatkowe częstotliwości

Telewizja Puls, TVN, Polskie Media SA (właściciel TV 4) i Telewizja Odra zostały przyjęte do konkursów na wolne częstotliwości telewizyjne. Odrzucono oferty Superstacji i Media Biznes (właściciel TV Biznes).

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w połowie maja ogłosiła trzy konkursy. Telewizje: Puls (jej współwłaścicielem jest News Corporation Ruperta Murdocha), TVN, TV 4 i Odra ubiegają się o nadawanie naziemne w Nowym Sączu i Lesznie. Natomiast w konkursie o częstotliwość naziemną we Wrocławiu rywalizować będą: Puls, TVN i TV 4. Odra nie była nim zainteresowana, gdyż ma tam już nadajnik. Z kolei TVN złożył ofertę, mimo że nadaje z Wrocławia Żórawiny (nadajnik o mocy 20 kW). – Ubiegamy się o drugi nadajnik, bo są problemy z odbiorem naszego programu w północnym centrum Wrocławia – wyjaśnia Tomasz Berezowski, członek zarządu i dyrektor ds. technicznych TVN-u. Ponieważ konkursy dotyczą rozszerzenia koncesji nadawców naziemnych, oferty nadawców satelitarnych – Superstacji i TV Biznes – nie będą rozpatrywane. – Odwołamy się od tej decyzji Krajowej Rady – zapowiada prezes Superstacji Ryszard Krajewski. – Konkurs wygląda tak, jakby był ustawiony pod Murdocha – dodaje. Natomiast wiceprezes TV Biznes Piotr Barełkowski zamierza poczekać, aż stacja dostanie oficjalną odpowiedź KRRiT. – Nie zamierzamy jednak rezygnować, bo poszerzanie zasięgu jest dla nas bardzo ważne – mówi. Andrzej Zarębski, ekspert w dziedzinie mediów i były sekretarz KRRiT, uważa, że Superstacja i TV Biznes mogą się najpierw zwrócić do Krajowej Rady o ponowne rozpatrzenie sprawy, a potem do wojewódzkiego sądu administracyjnego. – Sąd zbadałby, czy KRRiT ma prawo dokonywać istotnych dla rynku medialnego rozstrzygnięć poprzez dowolne konstruowanie ogłoszeń konkursowych, a w tym wypadku zawężanie kręgu podmiotów mogących się ubiegać o wolne częstotliwości – mówi Zarębski. Przewodnicząca Krajowej Rady Elżbieta Kruk uważa jednak, że treść ogłoszenia jest niezaskarżalna.

(RUT, 12.07.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.