Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Polska Press Grupa - Junior Media

Edukacyjny projekt Polska Press Grupy angażuje dzieci i młodzież, nauczycieli oraz pracowników Grupy Medialnej.

Społeczna odpowiedzialność jest częścią strategii biznesowej i ważnym elementem codzienności redakcyjnej Polska Press. Grupa wydająca prasę regionalną i lokalne serwisy internetowe w naturalny sposób koncentruje swoje wysiłki na wspieraniu lokalnych społeczności, w tym dzieci i młodzieży. 

Wykorzystując doświadczenia z realizacji programu społecznego „Szkoła bez przemocy”, grupa medialna uruchomiła w 2010 roku projekt edukacyjny Junior Media skierowany do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Podczas jego realizacji redaktorzy Polska Press mogą podzielić się z nimi swoją wiedzą i bezpośrednio wpłynąć na rozwój ich pasji dziennikarskich, promując czytelnictwo, prasę i twórcze wykorzystanie nowoczesnych technologii. 

Początkowo osią programu było tworzenie na specjalnej platformie Juniormedia.pl gazetek szkolnych z użyciem makiet dzienników regionalnych wydawanych przez grupę. W roku szkolnym 2015/2016 na platformie pojawiły się multimedialne lekcje przygotowywane przez ekspertów nowych mediów z Polska Press Grupy. Dzięki #juniorlab młodzi dziennikarze poznają technikę i narzędzia online do tworzenia: reportaży interaktywnych, relacji wideo, multimedialnych infografik czy do edycji zdjęć. Najlepsi z nich otrzymują nagrody, a uczniowie ze szkół, które zgromadzą najwięcej punktów w cyklu #juniorlab, wyjeżdżają co roku na bezpłatne kolonie dziennikarskie. 

Projekt był dwukrotnie nagradzany przez Światowe Stowarzyszenie Gazet i Wydawców Prasy WAN-IFRA. W 2013 otrzymał wyróżnienie w kategorii Making the News, a w 2016 roku, jako jedyny z Polski, główną nagrodę w kategorii News in Education. Ponadto inicjatywę wyróżniono nagrodą główną w konkursie Media Trendy 2011 Innowacje w Mediach w kategorii Autopromocja i promocja medium.

Podczas ośmiu edycji udział w projekcie wzięło ponad 2,8 tys. szkół i 16 tys. uczniów, którzy przygotowali w sumie ponad 10 tys. gazetek szkolnych i kilka tysięcy projektów multimedialnych.

EFEKTY

16 TYS. UCZNIOW z ponad 2,8 tys. szkół wzięło udział w ośmiu edycjach projektu

PONAD 10 TYS. GAZETEK szkolnych przygotowano i opublikowano na platformie Juniormedia.pl

WYZWANIE

WYPEŁNIĆ LUKĘ polegającą na niezrozumieniu zjawiska fake newsów i innych internetowych zagrożeń wśród młodych ludzi w 9. edycji projektu

KONTAKT

Joanna Pazio
PR manager, rzeczniczka prasowa 
tel. 502 499 884 
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.