Wydanie: PRESS 5-6/2025
Kłopotliwy subskrybent
Lokalne media mogą zarabiać na subskrypcjach, ale ograniczają je przede wszystkim zbyt małe budżety na rozwój modeli dostępów do treści
Chociaż użytkownicy są coraz skłonniejsi płacić za dostęp do tekstów, lokalne redakcje wciąż napotykają trudności we wprowadzaniu płatnych rozwiązań. Na przeszkodzie stają niedostatki techniczne i brak rozeznania, które treści rzeczywiście mogą zachęcić odbiorcę do zakupu. Dziennikarze i wydawcy regionalnych mediów mówią, że same narzędzia do pobierania opłat to za mało. Niezbędne są strategia, edukacja czytelników i czas na zbudowanie relacji z lojalną społecznością odbiorców. Aby przedsięwzięcie się powiodło, przed wprowadzeniem subskrypcji trzeba przez dłuższy czas udostępniać za darmo treści wysokiej jakości. Tymczasem codzienna presja na szybkie generowanie ruchu często powoduje, że długofalowe myślenie o monetyzacji schodzi na dalszy plan.
Bartłomiej Chlabicz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter


