Wydanie: PRESS 5-6/2025

Kłopotliwy subskrybent

Lokalne media mogą zarabiać na subskrypcjach, ale ograniczają je przede wszystkim zbyt małe budżety na rozwój modeli dostępów do treści

Chociaż użytkownicy są coraz skłonniejsi płacić za dostęp do tekstów, lokalne redakcje wciąż napotykają trudności we wprowadzaniu płatnych rozwiązań. Na przeszkodzie stają niedostatki techniczne i brak rozeznania, które treści rzeczywiście mogą zachęcić odbiorcę do zakupu. Dziennikarze i wydawcy regionalnych mediów mówią, że same narzędzia do pobierania opłat to za mało. Niezbędne są strategia, edukacja czytelników i czas na zbudowanie relacji z lojalną społecznością odbiorców. Aby przedsięwzięcie się powiodło, przed wprowadzeniem subskrypcji trzeba przez dłuższy czas udostępniać za darmo treści wysokiej jakości. Tymczasem codzienna presja na szybkie generowanie ruchu często powoduje, że długofalowe myślenie o monetyzacji schodzi na dalszy plan.

Bartłomiej Chlabicz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.