Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 3-4/2025

Konsekwentna Zetka

Radio Zet zyskuje słuchaczy konsekwencją, której stacji brakowało. Do lidera jednak droga daleka

W połowie lutego ruszyła szósta już kampania reklamowa Radia Zet od czasu przejęcia nadawcy stacji przez Agorę. Obok prezenterów rozgłośni w spotach wystąpili m.in. Dawid Kwiatkowski i Sylwia Grzeszczak. Z danych cennikowych firmy Kantar Media, które nie obejmują internetu, wynika, że Zetka w 2024 roku, tak jak w 2023, była najsilniej wspieraną reklamowo stacją radiową w Polsce. Wartość jej reklam była w 2024 roku o 64,7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Stacja miała dużą kampanię w każdym kwartale.

Jaromir Sroga, prezes agencji mediowej Sigma Bis, w latach 2006–2014 dyrektor biura reklamy Eurozetu, zauważa: – Biorąc pod uwagę specyfikę badań radiowych, na które w dużym stopniu wpływa znajomość marki, nakłady na promocję mają znaczenie. Nie wydaje mi się jednak, żeby RMF mógł to przeoczyć i zaniedbać komunikację. Bywało bowiem i tak, że Radio Zet wydawało dużo na reklamy, a mimo to nie udało mu się zbliżyć do konkurenta.

Tym razem wydaje się, że kampanie zadziałały. – Wydatki na promocję są większe, ale pamiętajmy, że skala naszych kampanii to również efekt wykorzystania synergii w Grupie Agora – zastrzega Adam Fijałkowski, członek zarządu i dyrektor programowy Grupy Eurozet. I tłumaczy: – Mamy spójny marketing. Każda kampania jest przemyślana, wynika często z poprzedniej. To długofalowa strategia.

Długofalowa strategia zakłada też, że Grupa Eurozet przegoni Grupę RMF pod względem słuchalności. Większość obserwatorów rynku raczej w to powątpiewa.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.