Wydanie: PRESS 01/2007

Interranking

Dzień zaczynam od przejrzenia pierwszych stron wszystkich największych w Polsce portali. To służbowe zadanie. Muszę wiedzieć, co dzieje się u nas, a o czym pisze konkurencja. Dzięki Internetowi jeden rzut oka wystarczy, by wiedzieć, co w ciągu ostatniej godziny zmieniło się na świecie, jakie poczyniono inwestycje i jakie nowatorskie pomysły można przenieść do WP. Zdarza mi się wchodzić na internetowe wydania gazet codziennych, w tym na www.gazetaprawna.pl, która na bieżąco oraz w przystępny sposób informuje o zastosowaniu prawa w praktyce. Głównie przeglądam więc artykuły dotyczące nowelizacji ustaw, najnowszego orzecznictwa, sprawdzam, jakie zmiany w przepisach są planowane w najbliższej przyszłości. Od czasu do czasu zaglądam także na www.gazetawyborcza.pl, nie tylko w poszukiwaniu informacji z Polski i ze świata. Ostatnio uważnie śledziłem zmiany zachodzące w tym portalu. Obowiązkowo wchodzę do anglojęzycznego serwisu www.wsj.com w poszukiwaniu informacji o rynkach światowych, przy czym tak naprawdę interesują mnie głównie trzy sekcje: Section One – dotycząca kwestii politycznych i ekonomicznych, Marketplace – artykuły z zakresu technologii oraz rynku mediów i marketingu, a także Money and Investing – tu interesujące są zwłaszcza analizy międzynarodowych rynków finansowych. Polecam. Wiedzę o finansach czerpię jednak głównie z www.finance.yahoo.com. To według mnie najpełniejszy i najbardziej przejrzysty serwis finansowy, z jakim miałem do czynienia. Natomiast w poszukiwaniu informacji branżowych regularnie przeglądam bazy typu www.forrester.com. Pod tym adresem znajdują się badania rynkowe przede wszystkim na temat nowych mediów i e-commerce. Zaglądam też na www.pewinternet.org – serwis skupiający się głównie na badaniu zachowań ludzi w sieci. Szkoda tylko, że jest poświęcony w ogromnej mierze rynkowi amerykańskiemu. Z polskich serwisów poruszających tę tematykę odwiedzam przede wszystkim www.internetstandard.pl – ten z kolei w całości poświęcony jest problematyce branży internetowej. Chodząc po sieci, często zaglądam na www.wired.com i www.cnet.com. Pod pierwszym adresem mieści się internetowa wersja magazynu wydawanego w USA, zawierająca bardzo ciekawe materiały z dziedziny tzw. nowej ekonomii i komunikacji. Zarówno z wersji papierowej, jak i online można się dowiedzieć, jak technologia wpływa na kulturę, ekonomię i politykę. Trzeba zauważyć, że Wired dotyczy dość szerokiej tematyki: od biologii i biotechnologii począwszy, przez informatykę i sieci komputerowe, a na wojsku kończąc. Z kolei drugi z serwisów – Cnet.com – prezentuje przede wszystkim nowinki technologiczne oraz zamieszcza recenzje sprzętu. Z czystym sumieniem polecam go zatem wszystkim maniakom komputerowym. Z kolei jeżeli chodzi o przeszukiwanie Internetu w celach prywatno-hobbystycznych, to jestem stałym użytkownikiem www.imdb.com. To najstarszy i największy serwis filmowy na świecie. Żadne pytanie nie pozostanie tu bez odpowiedzi. To źródło praktycznie wszystkich informacji o kinie, aktorach i twórcach filmu, a zatem tzw. must have dla wszystkich miłośników X muzy. Zaglądam także na strony Wikipedii, zarówno angielskie: www.en.wikipedia.org, jak i jej polski odpowiednik www.pl.wikipedia.org. Uważam, że to niewątpliwie najlepsza skarbnica wiedzy na temat otaczającego nas świata. Polecam nie tylko osobom, które mają dzieci na etapie zadawania pytania „A dlaczego?”. Ze względu na swoje zainteresowania sportowe od czasu do czasu zaglądam na www.eurosport.com, zwłaszcza do zakładki o tenisie ziemnym i głównie wtedy, gdy telewizja nie transmituje ważnych imprez z tej dyscypliny. Z drugiej strony ze względu na swoje zainteresowania psychologią oraz komunikacją w szerokim znaczeniu tego słowa wchodzę na strony American Psychological Association (www.apa.org) oraz Word-of-Mouth Marketing Association (www.womma.org), gdzie można znaleźć naprawdę świetne artykuły, i to zarówno naukowców, jak i praktyków. Ten ostatni adres polecam właściwie wszystkim marketerom. Porusza bowiem kwestię komunikacji nieformalnej i modnych ostatnio zagadnień ambient mediów, marketingu wirusowego i partyzanckiego. W okresie przedświątecznym w poszukiwaniu ciekawych prezentów i książek zdarzało mi się wchodzić na www.eBay.com, www.allegro.pl albo www.amazon.com. Spędzanie czasu wolnego i podróże oczywiście planuję także przez Internet. Posiłkuję się tu przede wszystkim serwisem turystycznym Wirtualnej Polski www.turystyka.wp.pl, w którym mogę sprawdzić połączenia lotnicze, zarezerwować hotel, a także przejrzeć internetowe przewodniki po krajach wszystkich kontynentów. Jeżeli mowa o wycieczkach, to polecam także Earth.google.com. Co prawda to nie strona WWW, ale program do zainstalowania. Niemniej warto go mieć, bo pozwala zobaczyć miejsce, do którego się wybieramy. Co więcej – tylko tam możemy zmierzyć odległość, jaka dzieli hotel od basenu, zanim jeszcze pojawimy się w kraju naszych wakacji. Jacek Murawski, prezes zarządu, Wirtualna Polska SA

....

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.