PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2022

Królowa TikToka

W swoim idealnym PR Maria Jeleniewska przypomina Roberta Lewandowskiego sprzed kilkunastu miesięcy

Obserwuje ją liczba osób równa jednej trzeciej populacji Polski. A gdy się wejdzie na TikToka Jeleniewskiej, każdy poczuje się staro. 20-latka w swoich nagraniach tańczy do popularnych piosenek, lip syncuje (udaje, że śpiewa popularną piosenkę), pokazuje swoje nowe mieszkanie i dyskutuje z fanami, jaką poduszkę z Ikei powinna wybrać do swojego łóżka. Jej TikTok to miejsce pełne szczęścia i uśmiechów, a do tego zdrowego odżywiania, biegania i pozytywnego nawoływania, że „możesz to zrobić” i „życie jest wspaniałe”. Niemal co drugi post jest sponsorowany. Jeleniewska jest wysyłana przez sponsorów do Dubaju, na Ibizę i wszędzie, gdzie tylko przedstawiciele jej generacji Z chcieliby trafić. Grzeczna dziewczyna z Poznania nigdy nie porusza niebezpiecznych tematów.

KROK OBLICZONY NA BIZNES

W oficjalnych rozmowach ze specjalistami od social mediów słychać zawsze to samo: „szczera”, „naturalna”, „miła” i „pozytywna”. W zalewie influencerów, którzy, chcąc się wyróżnić, sięgają po szok lub kłótnie, jest rodzynkiem. Dość powiedzieć, że w trakcie kilkuletniej kariery 20-latka musiała radzić sobie tylko z jednym, niezbyt poważnym kryzysem wizerunkowym, kiedy po świętach Bożego Narodzenia w 2021 roku promowała na swoim Instagramie detoks sokowy. Dietę, która przez lekarzy i dietetyków uznawana jest za kontrowersyjną, bo niczym nie różni się od zwykłej głodówki. Wtedy po raz pierwszy i ostatni w sieci pojawiły się negatywne opinie o Jeleniewskiej.

Dietetyczka Martyna Szpaczek wyjaśniała, że ponieważ Jeleniewska dociera do młodych odbiorców, nie powinna promować zachowań, które mogą prowadzić do zaburzeń odżywiania. Ostatecznie sprawa przycichła, posty na temat diety sokowej były tylko częścią dużej współpracy z Body Chief. Jeleniewska wyjaśniała później, że chciała „przetestować dietę, która może być też uzupełnieniem codziennego menu”. Pisała też, że ufa marce Body Chief w sprawie posiłków, ponieważ ci zatrudniają profesjonalnych dietetyków, a przede wszystkim gotują z pasją.

Kacper Peresada

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.