Struktura właścicielska spółki Telewizja Republika  |  Prośba do likwidatora Telewizji Polskiej  |  Nadawca ViDoc TV zaskarża zajęcie komornicze  |  Potrzebna agencja do promocji projektu Dzielnica Wisła  |  TVP Polonia będzie nadawać "Wyborczy poradnik"  |  Hokejowe mistrzostwa świata Dywizji 1A w Polsat Sport  |  "Hotel Paradise" ze stabilną widownią  |  Rozstanie z Emitelem po blisko 10 latach  |  TVP Kultura z cyklem rozmów  |  Radio Tok FM ma nowych wydawców  |  Serwisantka Polskiego Radia RDC  |  Telewizja Polska ma zostać patronem medialnym  |  Dyrektor marketingu w Cedrob Foods  |  Ambasadorka Deichmanna  |  Żabka rusza z kampanią  |  BBC uruchomi w Mjanmie kanał informacyjny w miejsce Głosu Ameryki  |  Sąd zdecydował, że Warner Bros. Discovery ma prawa do Supermana  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Struktura właścicielska spółki Telewizja Republika  |  Prośba do likwidatora Telewizji Polskiej  |  Nadawca ViDoc TV zaskarża zajęcie komornicze  |  Potrzebna agencja do promocji projektu Dzielnica Wisła  |  TVP Polonia będzie nadawać "Wyborczy poradnik"  |  Hokejowe mistrzostwa świata Dywizji 1A w Polsat Sport  |  "Hotel Paradise" ze stabilną widownią  |  Rozstanie z Emitelem po blisko 10 latach  |  TVP Kultura z cyklem rozmów  |  Radio Tok FM ma nowych wydawców  |  Serwisantka Polskiego Radia RDC  |  Telewizja Polska ma zostać patronem medialnym  |  Dyrektor marketingu w Cedrob Foods  |  Ambasadorka Deichmanna  |  Żabka rusza z kampanią  |  BBC uruchomi w Mjanmie kanał informacyjny w miejsce Głosu Ameryki  |  Sąd zdecydował, że Warner Bros. Discovery ma prawa do Supermana  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Struktura właścicielska spółki Telewizja Republika  |  Prośba do likwidatora Telewizji Polskiej  |  Nadawca ViDoc TV zaskarża zajęcie komornicze  |  Potrzebna agencja do promocji projektu Dzielnica Wisła  |  TVP Polonia będzie nadawać "Wyborczy poradnik"  |  Hokejowe mistrzostwa świata Dywizji 1A w Polsat Sport  |  "Hotel Paradise" ze stabilną widownią  |  Rozstanie z Emitelem po blisko 10 latach  |  TVP Kultura z cyklem rozmów  |  Radio Tok FM ma nowych wydawców  |  Serwisantka Polskiego Radia RDC  |  Telewizja Polska ma zostać patronem medialnym  |  Dyrektor marketingu w Cedrob Foods  |  Ambasadorka Deichmanna  |  Żabka rusza z kampanią  |  BBC uruchomi w Mjanmie kanał informacyjny w miejsce Głosu Ameryki  |  Sąd zdecydował, że Warner Bros. Discovery ma prawa do Supermana  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2017

Lekcja czytania

„Tygodnik Powszechny” do pupilów dobrej zmiany nie należy, a od jej nastania ma się coraz lepiej

Wzrosty są znaczące i od jakiegoś czasu stałe. W kwietniu br. – 15 proc. rok do roku, w maju – 16 proc., w całym pierwszym półroczu – 13 proc. „Tygodnik Powszechny” był jedynym tygodnikiem opinii, który w sześciu miesiącach tego roku zwiększył średnią sprzedaż wobec ub.r. Wprawdzie w całkowitej sprzedaży daleko mu do „Polityki”, „Newsweek Polska” czy „Sieci Prawdy”, ale gdy tym tytułom spada, krakowskiemu rośnie. I to w czasach dobrej zmiany, której ulubieńcem nie jest.

– Lepiej zaczęło się już dziać, gdy w kwietniu 2014 roku zmieniliśmy format na A4 z kolorową okładką. Wyraźne i stałe wzrosty sprzedaży obserwujemy jednak od początku 2016 roku – informuje redaktor naczelny Piotr Mucharski. Trendu nie powstrzymała podwyżka ceny z 6,90 do 7,90 zł.

W 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 18 035 egz., a w połowie br. – 23 270 egz., czyli 30 proc. więcej (wszystkie dane ZKDP). – W sierpniu mieliśmy już ponad 24 tysiące średniej sprzedaży. Do tego należy doliczyć 10–11 tysięcy płatnych dostępów do strony internetowej i wersji cyfrowych – podkreśla Jacek Ślusarczyk, prezes zarządu spółki Tygodnik Powszechny. Największy wzrost występuje w grupie wiekowej 25–45 lat. Badania wskazują, że jeden egzemplarz pisma czytają średnio 2,4 osoby. 88 proc. czytelników ma wyższe wykształcenie. Subskrypcję na czytnik Kindle wykupiło 1,4 tys. osób, a aplikację mobilną 2,6 tys.

Wydawca zaryzykował więc i od października br. zwiększył nakład z 43 do 50 tys. egz. – Z grubsza mamy rozpracowane, gdzie dodatkowe egzemplarze skierować. Przez kilka tygodni będziemy analizować, jak się ten nakład rozchodzi – mówi Piotr Mucharski.

Jerzy Sadecki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.