Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 10/2012

Ranking blogów o książkach

Top 15 blogów, które nie nudzą o literaturze

Porywając się na ocenę blogów poświęconych książkom, już na początku stanęliśmy przed dylematem: które oceniać? Bo z jednej strony Polacy nie czytają książek, z drugiej – w sieci roi się od blogów im poświęconych. Poprosiliśmy więc jurorów, by w pierwszym etapie wskazali, ich zdaniem, te najciekawsze, które poleciliby innym. Przy czym postawiliśmy warunek: muszą to być blogi pisane przez osoby prywatne, a nie firmowe, prowadzone przez wydawców, hurtownie, księgarnie itp. Takie, na których ludzie opisują przeczytane książki, polecają, oceniają, komentują itp. Blogi o charakterze osobistym, reprezentujące fascynację autora literaturą – nie serwisy informujące, co się wydaje i gdzie, komentujące wydarzenia kulturalne, zamieszczające przedruki, eseje, felietony. Blogi dotyczące książek, a nie również filmu, sztuki, muzyki itd.

Przy takich założeniach z blisko 50 propozycji blogów wytypowaliśmy do drugiego etapu 30. Jurorzy oceniali je pod kątem sześciu kryteriów, w każdym przyznając od 1 do 5 punktów (maksymalnie blog mógł zdobyć 270 punktów). Trzy pierwsze kryteria dotyczyły jakości merytorycznej tego, co autor publikuje na swoim blogu, trzy kolejne odnosiły się do funkcji bloga. Ponieważ w tego typu komunikacji ważne jest nie tylko, o czym i jak się pisze, lecz także czy potrafi się wykorzystywać narzędzie, którym jest blog internetowy. Oczekiwaliśmy czegoś więcej niż tylko zbioru recenzji i myśli o książkach.

Prezentujemy Top 15 blogów, które zdobyły najwięcej punktów. W komentarzach jurorów czuć pewien niedosyt, że jeśli chodzi o umiejętność ciekawego pisania o książkach, ilość nie przechodzi w jakość. Najlepiej wypadły te blogi, których autorzy wiedzą, o czym i jak chcą pisać. Niezależnie, czy jest to dziennikarz, czy dziecko – chce się czytać, jeśli stoi za tym nie tylko pasja, ale też wykorzystanie możliwości Internetu (zdjęcia, grafika). W sieci każdy wielbiciel książek ma równe szanse.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.