Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 09/2012

Radiowy paradoks

W Internecie najczęściej słuchamy rozgłośni tradycyjnych, a nie stacji stworzonych na potrzeby sieci

Anna Moroz, pracująca w firmie informatycznej, chętnie w domu włącza w komputerze Radio Kolor. Mimo że ma do wyboru tysiące rozgłośni internetowych, wybiera tę, której słucha w pracy tradycyjną drogą. Także Natalia Łyczko, redaktor portalu Centrum Integracja, w Internecie słucha radia nadającego równocześnie na FM – najczęściej Trójki albo Tok FM. Okazuje się, że na internetowych platformach muzycznych stacji radiowych najchętniej słuchane są rozgłośnie tradycyjne. – Na platformie Moje.polskieradio.pl Jedynka, Dwójka, Trójka i Czwórka biją na głowę pozostałe kanały o wiele długości – przyznaje Andrzej Mietkowski, dyrektor portalu Polskiego Radia. Tak samo mówią inni radiowcy. Potwierdza to również badanie BInAR, zrealizowane w maju ub.r. przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. 67 proc. badanych wybiera w Internecie stacje dostępne również w eterze. 
Wydawało się, że Internet może pomóc niszowym stacjom, a okazało się, że pomaga tym tradycyjnym, znanym z eteru.

Słuchamy tego, co znamy

Popularność stacji FM w sieci nie dziwi dziennikarza muzycznego Bartka Chacińskiego. – Oczywiście, bo stacje znane z eteru są lepiej wypromowane, robione większym nakładem sił i środków – mówi Chaciński. Wtóruje mu Aleksander Pawlikowski, dyrektor programowy platformy Tuba.fm (Agora): – Nikt nie wygra z siłą brandu. To jasne, że częściej się będzie sprzedawała płyta Madonny niż lokalnego wykonawcy z małego miasteczka. Tak samo jest z radiem, słuchamy tych stacji, które znamy – nie ma wątpliwości. Słuchacze pytani w badaniu BInAR, dlaczego wybierają znane z eteru stacje, najczęściej odpowiadali, że powodem jest muzyka (75 proc.) i znajomość marki (44 proc.). – Radia FM wybieram ze względu na sprawdzony format, profesjonalne redakcje i znane mi audycje. Trochę na zasadzie „lubię tylko te piosenki, które znam” – potwierdza Natalia Łyczko.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.