Wydanie: PRESS 09/2012

Potencjał w transmisji

Transmisje internetowe to biznes rosnący – w Polsce to rynek wart 40 mln złotych, na świecie 400 mln dolarów

Szymon Pawlica, pasjonat programowania, studiował zarządzanie na Politechnice Warszawskiej. Jego pomysłem na pracę licencjacką był system do komunikacji audiowizualnej w firmie rodziców. W tamtym czasie był freelancerem, programował w technologii flash głównie dla zagranicznych klientów. Na polskim rynku nie było oprogramowania, które w łatwy sposób wspierałoby pracę grupową. – Szukałem tematu pracy dyplomowej i pomyślałem, że warto połączyć moje zamiłowanie, czyli programowanie, z kierunkiem studiów, czyli zarządzaniem – opowiada Pawlica. Jego zdaniem potrzeba była ewidentna. – Rozwiązaniem miała być technologia umożliwiająca komunikację audiowizualną w czasie rzeczywistym, którą można by zastosować bez instalacji oprogramowania – wyjaśnia.
Była to pierwsza transmitowana obrona pracy dyplomowej na uczelni. – Na potrzeby pracy dyplomowej oprócz części teoretycznej przygotowałem w pełni działające oprogramowanie zawierające moduł kliencki i serwerowy – opowiada Pawlica. Dzięki temu podczas obrony podłączyły się osoby z zewnątrz i mogły uczestniczyć w części prezentacyjnej. – Komisja, chcąc się upewnić, że to dzieje się naprawdę, poprosiła losowo wybraną osobę, żeby pomachała. Padło na kolegę z Portugalii. Odmachał – wspomina.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.